Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Tomateninspiratie voor ontbijt en tussendoor

Groei van het AGF-schap stimuleren door de shopper te inspireren. Dat is de inzet van tomatenmerk Prominent. “Door onderzoek te doen naar het gedrag van shoppers in Nederland, Duitsland en Groot-Brittannië, weten we wat de consument wil. We spelen daar samen met onze ketenpartners op in, om zo de waarde binnen de AGF-categorie te vergroten”, aldus Perry Dekkers commercieel directeur bij Growers United. 

“We communiceren zelf niet met de shopper, dat laten we aan de retailers over. Maar we verdiepen ons wel in het gedrag van de eindgebruiker. En baseren onze strategie graag op feiten, dus investeerden we bij Growers United in shoppersonderzoek”, vertelt Perry Dekkers. “Welke verschillende types consumenten zijn er? Welke tomaat vinden ze op welk moment lekker en waar liggen de verschillen per land? Allemaal interessante data die we inzetten om de consumptie te verhogen en de groei van de categorie te stimuleren.”

Begin de dag met een tomaat
Om aan te sluiten bij trends en in te spelen op gebruiksmomenten, bedacht het tomatenmerk van Growers United de campagne Tomato Times. Met een campagnevideo, tomatengerechten op verrassende momenten en met activaties in het schap en op de winkelvloer laat Prominent zien dat een tomaat de hele dag door gegeten kan worden. “Uit het onderzoek in Nederland, Duitsland en Groot-Brittannië, blijkt echter dat nog lang niet iedereen dat weet. Hier valt nog winst te behalen voor de retailer. Denk bijvoorbeeld aan het ontbijt. Slechts 9% van de Nederlandse deelnemers aan het onderzoek eet tomaat in de ochtend, terwijl ze hier wel voor open staan. Maar de inspiratie ontbreekt simpelweg.”

Lekker tussendoortje
Groenten eten de deelnemers uit het onderzoek vooral ’s avonds tijdens de warme maaltijd. De lunch staat als eetmoment (van groenten) op nummer twee. “Onderzoek wijst uit dat er tussendoor nog weinig aan tomaten gedacht wordt. Ook daar liggen kansen”, aldus Perry. “Maak bijvoorbeeld van je tapas een gezond eetmoment. Je kunt met de tomaat oneindig veel variëren. En met een tapasplank voor de kleintjes, kunnen ouders er ook voor de kinderen een gezond en gezellig momentje van maken.”

Samen met partners doet Prominent er 'alles' aan om meer consumenten vaker te laten genieten van verschillende soorten tomaten, op meerdere momenten van de dag. “Dus activeer de shopper vooral op de momenten dat ze nog niet aan het eten van een tomaat hadden gedacht”, is de oproep van Perry, die hij gisteren ook op het Global Tomato Congres deed.. “En sluit je aan. Join our challenge.”

Voor meer informatie:
Prominent
www.prominent-tomatoes.nl
info@prominent-tomatoes.nl

Publicatiedatum: