Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Van culinaire reis naar een culinair product

Reisbureau Buitenlandse Zaken verkoopt al bijna een jaar AGF

Tholen - In plaats van met de handen in het haar te gaan zitten omdat de vraag naar reizen is ingestort door alle reisbeperkingen en coronamaatrelen, staken Joke Nuijs en Baret Dokmecian van Reisbureau Buitenlandse Zaken de handen uit de mouwen. Eind maart 2020 gingen ze op reis naar Limburg, op zoek haar het ‘witte goud’ en inmiddels verkopen ze al een jaar lang AGF voor hun reisbureau.

Vorig jaar hadden ze 3-sterrenrestaurant Mirazur in Menton (Frankrijk) volledig afgehuurd voor een culinaire reis die op de planning stond. Toen dat niet doorging door corona werden ze meteen creatief. “We hadden al snel in de gaten dat reizen er de komende tijd niet in zou zitten. Toen bedachten we om een culinair product te gaan verkopen. Het was aspergetijd en dus reden we naar een teler Limburg die in onze ogen de beste asperges teelt en begonnen met de verkoop ervan voor het reisbureau, alleen AAA kwaliteit en koningsklasse. Het liep heel goed, wekelijks haalden we een bestelbus vol en hebben in totaal 1600 kilo asperges verkocht. Toen dat seizoen over was, zijn we Hollandse nieuwe gaan verkopen wat nog beter liep. Daarna kwamen de aardbeien en die heb ik maar niet meer geteld”, vertelt Baret.

Inmiddels zijn de verkopen van het reisbureau uitgebreid tot een AGF-speciaal- én delicatessezaak met niche producten: prijswinnende olijfoliën, sojasaus uit de Hoekse waard, zuivel van de drijvende farm in Rotterdam, honing uit Ierland etc. Maar ook in AGF zoeken ze de nicheproducten op. Baret: “Het is de combinatie van nicheproducten, kwaliteit en service.”

De omzetten die via de AGF en andere producten gegenereerd worden staan in geen verhouding met wat er in de reisbranche verdiend werd. Toch ziet Baret er business in want hij is op dit moment aan het zoeken naar een geschikte locatie voor een winkel. Ook kijkt hij al reikhalzend uit naar april. “We gaan de aspergeverkopen dit seizoen verdubbelen,” besluit Baret.

Voor meer informatie
Bureau Buitenlandsche Zaken
Scheepstimmermanslaan 18
3011 BS Rotterdam
T: 010-2092955
info@buitenlanschezaken.nl
www.buitenlandschezaken.nl
FB Reisbureau Buitenlandsche Zaken