Tholen - De sportscholen zijn al weer geruime tijd gesloten. Daarom is Juice Brothers op zoek naar andere afzetmogelijkheden. Ze willen met het merk de stap naar de retail gaan maken. En onder het mom van 'Give the gift of health!' introduceerden ze sapboxen die als geschenk toegestuurd kunnen worden. "We hebben inmiddels al een aantal grote bedrijven mogen voorzien van biologische sapboxen, vol met 100% puur, koudgeperst sap. Werkgevers hebben dit aan hun werknemers gegeven als gezonde stimulans voor thuiswerken", vertelt Marcel Rijkee.
Een crisis als deze biedt volgens Marcel zeker ook de nodige kansen. "Daar zijn onze gezonde boxen een goed voorbeeld van. Bedrijven willen graag iets extra's voor het personeel doen en daarvoor zijn dit soort boxen erg leuk. Meerdere grotere bedrijven hebben al boxen bij ons afgenomen, waaronder de Boston Consulting Group, Tony's Chocolonely en We Work. En we zijn met meerdere bedrijven in overleg. Zie het als een mooi alcoholvrij alternatief voor een borrelbox. Geef de box als relatiegeschenk of als cadeau om je medewerkers te laten zien dat je aan ze denkt in deze gekke tijd."
Juice Brothers neemt hierbij veel werk uit handen, benadrukt Marcel. "De box wordt bij de werknemer thuisbezorgd. Voor de bezorging van deze koelverse producten werken we met een aantal gespecialiseerde logistieke partijen samen."
'Outside the box'
Er zijn een aantal 'standaard' boxen samengesteld: Shots! Shots! Shots! (met 7 shots), The Multivitamin Box (met 5 juices, 2 shots) en The Complete Box (deze bevat 8 juices en 4 shots). De minimale afname is steeds 10 pakketten. Ook is het mogelijk om 'outside the box' te denken: "Heb je iets anders in gedachten? Er is van alles mogelijk en we denken graag mee."
Zelfs in New York
Het volledige aanbod van Juice Brothers is biologisch. "Hier willen we in de toekomst meer de nadruk op gaan leggen." Juice Brothers heeft inmiddels acht winkels, naast de Nederlandse winkels, kunnen ook de inwoners van New York en Memphis genieten van de sappen van Juice Brothers. "De stap naar New York was eigenlijk niet meer dan logisch, aangezien één van de oprichters daar woont."
Volop plannen
Qua sappen zijn volgens Marcel vooral de groene sappen momenteel heel populair. En in de Juice Brothers Shop gaat de 'Skin Sister' hard nu. Dit is de laatste nieuwkomer. Dit sapje bevat ananas, gember, rode biet en extra vitamine C." Ze zitten bij Juice Brothers ook zeker niet stil. Zo is de nieuwe website onlangs live gegaan en zijn ze van plan andere verkoopkanalen aan te boren. "We zijn steeds meer een merk aan het opbouwen. Hiermee willen we ook zelf de retail in gaan. De voorbereidingen hiervoor zijn in volle gang. Ook gaan we ons dit jaar meer bezig houden met duurzaamheid. We streven naar een zero waste policy en geen plasticgebruik."
Voor meer informatie: b2b@juicebro.com en www.juicebro.com