Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Delhaize lanceert 'from waste to taste' soepen

Delhaize lanceert 5 'from waste to taste'-soepen, gemaakt van groentenoverschotten die anders nooit tot op de eettafel van de klanten zouden geraken. De soepen zijn 100% vers en gemaakt van Belgische groenten. Door dit project slaagt Delhaize erin op jaarbasis 90 ton groenten een tweede leven te geven. Delhaize schat om per jaar 225.000 liter van deze verse soep te verkopen.

Strijd tegen voedselverspilling
"Teveel voedsel wordt verspild en belandt eigenlijk nooit op ons bord." Daar wil Delhaize iets aan doen. Uit studies blijkt dat een derde van de geteelde groenten niet tot in de winkel geraken. Delhaize lost dit probleem deels op met zijn nieuwe soepen. "Concreet leveren verschillende Belgische producenten ons hun overschotten aan verse groenten en die worden dan gebruikt om heerlijke verse soep van te maken."

Het bedrijft lanceert 5 verschillende soepen, waaronder knolselderijsoep, preisoep, witte koolsoep, broccolisoep en tomatensoep met basilicum. Alle soepen bevatten nutriscore B.

De verschillende soepen

Bij deze soepen volgt Delhaize zoveel als mogelijk de seizoenen zodat er binnenkort naargelang het succes nieuwe smaken gelanceerd zullen worden. De soepen zitten in een glazen fles van 75 cl en worden verkocht aan 2,49 euro per fles. De klant kan deze soepen in de fruit & groentenafdeling van Delhaize vinden.

Lion’s Footprint 
"Dit project is geen 'one shot' maar maakt deel uit van een breder programma waarin Delhaize haar maatschappelijke verantwoordelijkheid opneemt." In 2019 lanceerde Delhaize The Lion’s Footprint', een ambitieus duurzaamheidsplan waarmee het bedrijf zich 100% inzet voor het milieu en zo zijn ecologische voetafdruk wil verkleinen. Dat plan bestaat uit 3 grote delen: een ambitieuze doelstelling om plasticneutraliteit te bereiken, (voedsel)verspilling tegen te gaan en CO2-neutraal te zijn tegen eind 2021.

Voor meer informatie: 
Delhaize 
Roel Dekelver 
Tel: +32 474 56 26 88 
rdekelver@delhaize.be 
www.delhaize.be 


Publicatiedatum: