Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Covid helpt ons onze waarden te herzien"

Plenty schakelt op alle fronten op

Door alle zorgen rondom gezondheid en door verstoringen in de voedselketen door de coronapandemie, zoeken veel consumenten naar lokaal en verantwoordelijk geproduceerde groenten en fruit. Plenty schakelt op alle fronten op om aan de verhoogde vraag te voldoen. 

Volgens Dr. Nate Storey, medeoprechter en wetenschappelijk directeur bij Plenty, hebben verstoringen in de keten er in sommige gevallen voor gezorgd dat Plenty's groenten de enige in het schap waren. Het bedrijf heeft ook gezien dat haar verkoop omhoog ging tijdens de pandemie omdat meer mensen verse producten consumeren. Nu de wereld vooruitkijkt naar het 'nieuwe normaal', is Nate optimistisch over de toekomst van Plenty en indoor farming. 


Dr. Nate Storey, medeoprichter en wetenschappelijk directeur

"Ik verwacht dat deze trends zelfs na Covid-19 door zullen gaan. Als mensen gewend raken aan het eten van verse producten, vooral die van ons die altijd goed zijn, is het lastig om terug te gaan naar oude gewoonten. COVID helpt ons onze waarden te herzien," zegt Nate. 

Wat betreft consumententrends in 2021 verwacht Plenty een uitbreiding van de trends die in 2020 ontstonden, zoals dat meer mensen nu thuis koken en zich bewuster zijn van ingrediënten met hoge kwaliteit. Nate: "Als je thuis kookt duurt het niet lang voordat je de kwaliteit van producten gaat waarderen. Dus ik denk dat we groei zullen zien in die delen van de groentenindustrie die gefocust zijn op kwaliteit. Ik denk dat we een trend zullen zien richting het boosten van het immuunsysteem en het creëren van 'snackbare producten', nu mensen groente willen eten als tussendoortje."


Plenty's recent gelanceerde verpakkingen

Houdbaarheid
Plenty benadert kwaliteit van drie kanten, een daarvan is de daadwerkelijke waarde van het product. Nate legt uit dat het verzekeren van de echte waarde van de producten betekent dat ze de consumenten een aantrekkelijk product kunnen bieden waarvan de verpakking aantrekkelijk is én het product zolang mogelijk goedhoudt. 

"We vragen onszelf: hoe kunnen we mensen drie weken geven, een maand of zolang mogelijk? Hopelijk wordt het product binnen een paar dagen geconsumeerd maar voor mensen die op de centjes moeten letten verhoogt een langere houdbaarheid de waarde van het product," zegt Nate. 

Belangrijker nog, het bedrijf is gefocust op de kwaliteit van de groente zelf. Door zorgvuldige selectie van rassen en nauwkeurige controle over de teeltomstandigheden, produceert Plenty groente met veel aandacht voor consistentie, textuur en voedingskwaliteit.

De derde benadering van kwaliteit is volgens Nate de toewijding aan het leveren van een consistent product, elke dag van de week. Deze consistente productie, wat een groot algemeen voordeel is van indoor farming, zorgt dat telers seizoensgebondenheid kunnen elimineren zodat consumenten het hele jaar door kunnen rekenen op de goede kwaliteit van de groente. 


Vermeerderingsruimte in Plenty's farm in San Francisco

Plenty’s toewijding aan de kwaliteitsstandaarden wordt gereflecteerd in haar missie, het bieden van vers, gezond voedsel aan mensen over de gehele wereld. Nate legt uit dat open teelten nu slechts 30% van de benodigde productie leveren voor een gezond dieet voor iedereen op de wereld. 

"We zoeken uit hoe we enorme hoeveelheden producten kunnen maken voor consumenten en te verzekeren dat ze hun maaltijden kunnen aanvullen met genoeg groente en fruit. Vertical farming en Plenty werken eraan het gat tussen die 30% van wat de wereld nodig heeft en 100% wat ze nodig heeft, te vullen," zeg Nate. 

Plenty werkt ook aan de klantvraag voor duurzaam geproduceerde groente en fruit, door het constant verbeteren van de efficiëntie van water-, ruimte- en energiegebruik. Naast duurzaamheid wat betreft milieu, streeft het bedrijf naar sociale duurzaamheid, door zichzelf te integreren in de gemeenschappen waar de farms staan, door het creëren van banen en deel te worden van het lokale voedselsysteem en cultuur. 

Voor meer informatie:
Plenty
www.plenty.ag

Publicatiedatum: