Noord-Amerikaanse komkommersector virtueel even in Nederland

Rijk Zwaan heeft onlangs een reeks online bijeenkomsten gehouden met komkommertelers/ marketing bedrijven in Noord-Amerika. Het doel was om Rijk Zwaans laatste onderzoek met betrekking tot koopvoorkeuren van de consumenten en de houdbaarheidseigenschappen van komkommers te bespreken.

Hoewel de COVID-19 maatregelen betekenden dat het niet mogelijk was om persoonlijk bijeen te komen, kon Rijk Zwaan naar eigen zeggen 'waardevolle inzichten' virtueel bespreken met haar partners door de bijeenkomsten te organiseren vanuit haar eigen nieuwe studio. "De studio setting biedt ons de mogelijkheid om persoonlijke, interactieve én effectieve bijeenkomsten te organiseren terwijl we tegelijkertijd alle COVID-19 veiligheidsvoorschriften naleven," zegt John DeVries, Account Manager bij Rijk Zwaan.

Houdbaarheid en consumenten gedrag
"Het doel van deze bijeenkomsten was om onze partners op de hoogte te brengen van onze conclusies uit recente onderzoeken met betrekking tot houdbaarheid en consumentengedrag," zegt Heleen van Rijn-Wassenaar, Specialist Marketing Paprika & Komkommer.

Een interessant discussiepunt tijdens de bijeenkomsten was hoe verpakkingsconcepten voor snackkomkommers het gebruik van plastic kunnen minimaliseren zonder de houdbaarheid te verminderen. "We informeerden onze klanten over de wijze waarop we aandacht besteden aan het veredelen van komkommerrassen met een nog langere houdbaarheid. Ook bespraken we factoren in de toeleveringsketen die de houdbaarheid kunnen verlengen. Een ander interessant onderwerp was het onderzoek naar indicatoren die voor consumenten de versheid van een product bepalen."

Voedselverspilling
Voedselverspilling is een van de grootste veroorzakers van CO2-uitstoot ter wereld. Daarom kan het verminderen van voedselverspilling nà de oogst bijdragen aan minder milieuvervuiling. In deze context toonde, Nikolaos Ntagkas, Post-Harvest Researcher bij Rijk Zwaan, hoe het bewaren van snackkomkommers bij een optimale temperatuur de houdbaarheid kan verlengen en zo kan helpen om verspilling te minimaliseren. 

Kennispartner
"In het verleden is er al veel informatie gedeeld over andere groentegewassen en groente in het algemeen, maar komkommers zijn uniek, dus is het belangrijk om zoveel mogelijk kennis over dit specifieke gewas te delen," vervolgt John. "We zijn een van de grootste leveranciers ter wereld van hybride zaden aan hightech telers. Door initiatieven als deze studio bijeenkomsten kunnen onze ketenpartners profiteren van onze uitgebreide kennis en ervaring. Ondertussen krijgen wij waardevolle nieuwe inzichten in de huidige en toekomstige behoeften." 

Vooruitblik
David Perie, Rijk Zwaan's Retail Manager in Californië, is betrokken bij elk aspect van komkommers nadat ze de teler hebben verlaten. Volgens David bevestigt dit onderzoek dat de voorkeur van consumenten voor komkommers grotendeels traditioneel is, zelfs in de huidige pandemie. "Op onze inspanningen om nieuwe vormen en maten te introduceren wordt echter positief gereageerd vanuit de consument. Dit biedt hen meer keuze, van snack tot maaltijd." 

Voor meer informatie:
Rijk Zwaan 
www.rijkzwaan.nl


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss

© GroentenNieuws.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven