Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Japanse investeerder steekt miljoenen in Amerikaanse merkmaker

Flavorful Brands, marketeer van Tasti-Lee Tomatoes en Goldies Onions in de VS en Canada, heeft deze week een kapitaalinjectie van ruim 4 miljoen euro ontvangen. De investeerder is House Foods Group, een Japans levensmiddelenconglomeraat met aanzienlijke belangen in de VS.

De overeenkomst werd ondertekend met de huidige eigenaars van Flavorful Brands (Mission Viejo) en Marrero Ventures (San Diego) en Bejo Seeds (Oceano), een divisie van Bejo Zaden (Warmenhuizen, Nederland) en de directeur van de in Tokio gevestigde House Foods Group.

Flavorful Brands zal het groeikapitaal gebruiken om hun bestaande merken snel op te schalen en nationaal uit te bouwen. Het zal ook worden gebruikt voor de verdere ontwikkeling van nieuwe producten. Flavorful Brands heeft exclusieve toegang gekregen tot bepaalde genetica van Bejo’s groentezaden die de door de consument geprefereerde producteigenschappen leveren. In nauwe samenwerking met Bejo Seeds zal Flavorful Brands uit de genetische pijplijn van Bejo hoogwaardige, smaakvolle producten identificeren, ontwikkelen en op de markt brengen.

De geselecteerde producten zullen worden geïntroduceerd in de handel en de foodservice in de VS en Canada via het netwerk van exclusieve telers en distributeurs van Flavorful Brands. De focus zal liggen op verbeterde producten van verschillende gewassen, waaronder solanum (aardappelen, tomaten), brassica (kool, broccoli, bloemkool, boerenkool, spruitjes, koolrabi), allium (uien, knoflook, sjalotten, prei) en daucus (wortelen).

Met deze strategische partners haalt Flavorful Brands ook voordeel uit hun collectieve bedrijfsomvang, decennia van onderzoek en ontwikkeling en strategische relaties met telers, distributeurs en klanten. Het is niet ongewoon dat dit zaadveredelingsproces minimaal acht tot twaalf jaar duurt om de gewenste verbeteringen en eigenschappen te leveren, waardoor Flavorful Brands een concurrentievoordeel heeft ten opzichte van rivaliserende bedrijven die soortgelijke producten willen introduceren.

Voor meer informatie:
Flavorful Brands
www.flavorfulbrands.com

Publicatiedatum: