Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Consumenten ook met onbekende smaken bekend maken"

Miss Peppas lanceert nieuw merk 'Good Stuff'

Nood maakt vindingrijk, dat heeft de huidige coronacrisis zonder twijfel bewezen. Ook in de versbranche worden talrijke nieuwe initiatieven in het leven geroepen. Ook onderneemster Deniz Sever (Miss Peppas GmbH) uit Stuttgart heeft voor een nieuw businessmodel gekozen. Onder de naam Good Stuff zal er binnenkort een veelzijdige onlineshop met delicatessen van over de hele wereld ontstaan.

Normaal gesproken is de eigenaresse actief in de belevering van de horeca en cateraars in de regio Stuttgart. Verse producten in allerlei kleuren worden op de plaatselijke groothandelsmarkt ingekocht en in de gewenste hoeveelheid aan de klanten uitgeleverd. Maar de lockdown en de daaropvolgende horecasluiting heeft deze bedrijfstak quasi tot stilstand gebracht. "We bedienen momenteel nog slechts 10 procent van de gebruikelijke clientèle. Voor de regionale horeca is vooral de huidige, tweede lockdown catastrofaal. Meerdere bekende namen hebben reeds faillissement aangevraagd", ziet Deniz begin januari.


Onder de bedrijfsnaam Miss Peppas is Deniz Sever (r) reeds sinds vele jaren een bekend gezicht in de horecasector in Stuttgart.

Unieke producten uit klein gestructureerde productie
Vanwege de hoge omzetverliezen kreeg het idee om een lang gekoesterde wens te realiseren vorm. Zo kwam de splinternieuwe onlineshop 'Good Stuff' tot stand. "Ik had dit idee al zo'n twee jaar, corona heeft de verwezenlijking natuurlijk wel wat bespoedigd", aldus Deniz.

Het basisidee achter het online-verkoopplatform is om zowel privéklanten alsook zakelijke klanten in heel Duitsland unieke en tot nu toe onbekende delicatessen uit klein gestructureerde productie aan te bieden. De producten worden uitsluitend van kleinere manufacturen en familiebedrijven afgenomen, zodat de afnemers kwalitatief hoogwaardige producten gegarandeerd kunnen worden. "Ik vind het bijzonder belangrijk om kleinere bedrijven te ondersteunen en zo milieuvriendelijk mogelijk te werken. We hebben dus geprobeerd om al deze aspecten mee te nemen."


Ingemaakte groenten op Piëmontese wijze

Bekend maken met onbekende smaken
Juist in tijden van corona wordt er bijzonder veel in de thuiskeuken geëxperimenteerd, omdat men veel thuis kookt. "Ik ga eerst eens bij bedrijven kijken, proef de producten en beslis daarna met wie ik werk. We willen de mensen ook bekend maken met onbekende smaken. We stellen bijvoorbeeld op maat gesneden pakketten voor meerdere personen samen, evenals cadeaumanden in een gewenste smaakrichting."

Het productaanbod van de nieuwe onlineshop bevat niet alleen specialiteiten uit de bekende vakantielanden, bijvoorbeeld Italië en Griekenland, maar ook uit Oost-Europa. "Laatstgenoemde regio wordt naar mijn idee tot nu toe veel te weinig gezien. Men weet nauwelijks welke geweldige specialiteiten in bijvoorbeeld Hongarije en Roemenië geproduceerd worden. Ook in Italië zijn er echter interessante delicatessen - bijvoorbeeld ingemaakte groenten uit de regio Piëmonte - die men hier in Duitsland helemaal niet kent."


De eerste specialiteiten - bijvoorbeeld ingemaakte uien - uit de Noord-Italiaanse regio Piëmonte zijn reeds in Stuttgart gearriveerd en vinden binnenkort hun weg naar de afnemers.

Bedrijfssegment met continuïteit
Ondanks de nieuwe bedrijfstak zal ook de gebruikelijke groothandel ernaast verder lopen. Corona zal de dagelijkse handel van de firma Miss Peppas dus onvermijdelijk begeleiden. "Ik vermoed dat er tot mei geen verbetering zal ontstaan. Ik ben er echter van overtuigd dat we nu een bedrijfssegment gevonden hebben dat een bepaalde continuïteit biedt", luidt het afsluitend. 

Voor meer informatie:
Miss Peppas GmbH
Inh. Deniz Sever
Leonhardstraße 5
70182 Stuttgart
Tel 0711/5047 3876
Fax 0711/5047 3875
Mobiel 01522/86 21 303
E-mail sever@misspeppas.de  
www.misspeppas.de  

 

 

Publicatiedatum: