Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Max Verheijen van Délidis naar Stoffels Tomaten

"De enorme dynamiek trok mij naar de andere kant van onderhandelingstafel"

Tholen - Komende uit een horecafamilie met een traditie van vijf generaties, reikte de ambitie van Max Verheijen verder. Na zich tien jaar lang volledig in het horecabedrijf te hebben gestort, begon Max een carrière bij horecagroothandel Délidis en maakte hij in 2020 een nieuwe stap naar Stoffels Tomaten.

“De enorme dynamiek en een grotere aanpak trok mij naar de andere kant van de onderhandelingstafel. Bij Délidis kwam ik in contact met de tomatenspecialiteiten van Stoffels. Toen Paul Stoffels mij vroeg om internationaal de verkoop op te pakken, voelde ik me vereerd. Mijn vertrouwen in beide ondernemers (zowel bij Délidis als bij Stoffels) is heel groot en een dynamische werkomgeving met veel uitdaging vond ik aan beide kanten. Stoffels heeft naast smaakvolle kwaliteitstomaten ook internationale grote accounts en mooie doorgroeimogelijkheden. Het combineert vele aspecten en is nu helemaal mijn ding”, vertelt Max.

Liever gasten dan klanten
Vanuit zijn achtergrond heeft Max ervaring in de hospitality, AGF én retail branche en daarbij vallen een aantal zaken op. “Bij AGF geldt: what you see is what you get, vrij duidelijk dus. In hospitality werkt dat voor de schermen wel eens heel anders dan er achter en is het niet altijd rozengeur en maneschijn. Retail is meestal erg berekend. Die luxe hebben we in de AGF-sector helaas niet. We werken met een natuurproduct dat onder verschillende invloeden staat. Dit dienen we juist te omarmen en respect voor te hebben. Mijn grootvader zei altijd: een winkel heeft klanten, maar wij hebben gasten. Zelf houd ik graag hieraan vast, ook bij Stoffels liever gasten dan klanten. We ontvangen ze graag en delen onze tomaten-passie, zodat onze gasten, de eindgebruikers hiervan kunnen genieten.”

Kansen in tomatenland
Max is altijd verzot geweest op tomaten en ziet volop kansen voor Stoffels door de enorme verschillen in ‘tomatenland’. “Van kinds af aan ben ik in foodservice in contact gekomen met allerlei tomaten, van waterige harde knikkers op de massamarkt tot de échte smaakvolle kwaliteitstypes waar het bij Stoffels om draait. In de horeca-keukens komt dit verschil altijd bovendrijven, enkel met een smaakvol kwaliteitsproduct kun je immers een lekker gerecht maken. Stoffels specialiteiten zoals een Toma’Gusto smaaktomaat of kruidige Toma’Muse worden enorm gerespecteerd bij fijnproevers.

Vele collegatelers in de sector laten zich verleiden tot het telen van massa-volumes en verliezen hierdoor oog voor detail en smaak. Dit is jammer en funest voor een goede prijs-kwaliteit verhouding op lange termijn. Alle telers staan voor een grote uitdaging op gebied van verduurzaming en ergens zit er een limiet op productiviteit in productie. Ik hoop dan ook dat men niet daar verder gaat zoeken in oplossingen, want dit gaat juist ten koste van de smaakbeleving. Bij Stoffels denken we hier gelukkig heel anders over en investeren we juist in verduurzaming en smaakbeleving en dat proef je!”

Hoofdletter S
Als commercieel directeur bouwt hij verder aan een stevige verbinding tussen klanten en Stoffels, nieuwe Go-to-market strategieën en natuurlijk een goede balans tussen vraag en aanbod op de markt. “Dit doen we met veel communicatie en plezier in verkoop. Voor de klant creëer ik graag Service met hoofdletter S, net als in horeca. Ik ken de wensen en uitdagingen aan de andere kant van de tafel, gezien ik er zelf ook gezeten heb. Verder vind ik “dappere krijgers” belangrijk binnen ons team en kan ik dit ook erg waarderen. Het zijn juist die mensen die het verschil maken en samen met elkaar ons Stoffels-team naar een hoger niveau tillen. Een sterke teamgeest met een vrolijke toets, net als onze lekkere kleurrijke Toma’Chef tomaatjes. Daar word je toch blij van?”

Gecharmeerd van hoog tempo
Stoffels wil in tomatenland niet de grootste maar wel de beste speler zijn. “Onze slogan “Stoffels, Where taste comes naturally” trekken we door in de gehele organisatie. We willen het graag goed doen, op een natuurlijke manier. In onze serres doen we dat ook zo, dus geldt dit ook voor alle commerciële activiteiten. Ik geniet oprecht van de aantrekkingskracht van onze tomatenspecialiteiten. De heerlijke communicatieve flow in alle talen gecombineerd met een hoog tempo in sales heeft mij enorm gecharmeerd. Nu we in de lastige corona-crisis moeilijker persoonlijk contact kunnen leggen, verwonder ik me steeds over de creatieve mogelijkheden die er ook zijn. Niemand heeft ons gezegd dat het gemakkelijk ging zijn maar toch ik ben erg trots op de manier waarop ons Stoffels-team hiermee omgaat”, besluit Max.

Dit artikel verscheen eerder in editie 11, 34e jaargang van Primeur. Zie hiervoor www.agfprimeur.nl.

Voor meer informatie:
Stoffels Tomaten
www.stoffels-tomaten.be
[email protected]

Max Verheijen
[email protected]