Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Directeur Codema Robert-Jan de Goeij blikt terug op bewogen jaar

In juni van dit jaar trad Robert-Jan de Goeij aan als commercieel directeur (CCO) van CODEMA. Een half jaar later, aan het einde van 2020, blikt hij terug op een bewogen jaar en blikt hij vooruit naar 2021.

“Codema is een mooi bedrijf,” aldus De Goeij. “Dat was al mijn beeld toen ik bij Codema ging werken en dat vind ik nog steeds. De toewijding aan kwaliteit en jarenlang opgedane kennis, vormen de kern van ons bedrijf. In 2020 heeft Codema ten opzichte van 2018 en 2019 een behoorlijke jas uit moeten doen. Voor veel bedrijven is 2020 natuurlijk een lastig jaar, maar de terugval door het coronavirus heeft duidelijk gemaakt dat er onderhuids nog meer pijn zat bij Codema. Daar ben ik open en eerlijk over.”

Internationaal vleugels uitslaan
De laatste jaren sloeg Codema, net als andere grote bedrijven in de glastuinbouw, zijn vleugels uit en opende wereldwijd vestigingen in onder andere China. “Tevens zagen we enorme groei in Amerika en Canada. De zaken liepen zowel in Europa als daarbuiten voorspoedig. Misschien wel té goed zou je kunnen zeggen. Door de exceptionele groei die we doormaakten, verloren we onze focus en leverden we niet de service die klanten van ons gewend waren. We namen simpel gezegd teveel hooi op onze vork en vergaten te werken aan de relatie met bestaande klanten en partners dicht om ons heen: de klanten die ons groot gemaakt hebben. Daar hebben we spijt van.”

Veerkracht tonen
“We moeten terug naar de basis. Terug naar waar we als Codema goed in zijn: hoge kwaliteit projecten ontwerpen en aanbieden op gebied van logistiek, irrigatie en software. Om een duidelijke koers te varen richting de toekomst, hebben we kritisch gekeken naar de processen en procedures die ontstonden tijdens de enorme groei in de afgelopen jaren. Een gevolg van deze evaluatie is dat we onze organisatie hebben gestroomlijnd en zijn terug gegaan in aantal medewerkers. Onze huidige medewerkers tonen veerkracht en zetten de schouders eronder. Ik voel en zie dat we de stijgende lijn weer te pakken hebben en onze klanten weer vertrouwen in ons hebben.”

Duidelijke koers
Codema bepaalt zijn koers voor de komende jaren. De Goeij: “Het was en is onze kracht om de wens van de klant centraal te stellen en te blijven stellen: het denken in oplossingen en het leveren van maatwerk, waar we altijd goed in waren. En daarbij niet alleen aandacht voor het goed uitvoeren van projecten, maar vervolgens ook goede service en onderhoud garanderen. Dat zijn wij schatplichtig aan onze klanten en dat moet weer terug naar het hoge niveau waarop het was. Duidelijke communicatie en doen wat we beloven. Ik zie 2020 niet als een verloren jaar, maar als een enorme springplank naar 2021.”

Sinds 1958 is Codema specialist in het oplossen van maatwerk-vraagstukken en betrokken bij toonaangevende projecten in de branche. “Op die waardevolle ervaring zullen we bouwen om goed de toekomst in te gaan”.

Voor meer informatie:
Codema Systems Group
Oosteindsepad 8
2661 EP Bergschenhoek
T:+31 10 521 2755
E: info@codemasystemsgroup.com
www.codema.nl

Publicatiedatum: