Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"2020 was een mooi aardbeienjaar"

"De balans van het aardbeienseizoen in 2020 valt positief uit, met mooie cijfers voor prijs, kwantiteit en kwaliteit," zegt Pietro Paolo Ciardiello, directeur van het Italiaanse Coop Sole. "We hebben ook een goede marktrespons gekregen, afgezien van enige vertraging die ongeveer twee weken duurde en ook te wijten was aan het coronavirus. In 2020 hebben we 500 ton meer aardbeien geoogst dan vorig jaar. Om precies te zijn hebben we meer dan 8200 ton aardbeien geplukt. Daarnaast is de omzet dit jaar gestegen met 7% in waarde en 5% in kwantiteit. Daarnaast zijn we van plan om de teeltgebieden voor het volgend seizoen met ongeveer 7% te vergroten."


Pietro Paolo Ciardiello, directeur van het Italiaanse Coop Sole

"We werken 10 maanden per jaar met aardbeien, met uitzondering van juli en augustus, omdat het onmogelijk is om deze fruitsoort in Zuid-Italië te telen, behalve in sommige berggebieden. Wij zijn wel in staat om het hele jaar door te leveren. Momenteel is de vraag echter groter dan het aanbod"

Het aardbeienseizoen van dit jaar loopt op zijn einde, maar de coöperatie is nu al klaar om het nieuwe seizoen aan te pakken met de focus op het milieu, hoge kwaliteit en op de gezondheid van de consument en de partner-teler.

"Volgend jaar gaan we ons rassenassortiment vernieuwen ten gunste van de cultivars die het meest geschikt zijn voor ons grondgebied en die minder gewasbeschermingsmiddelen nodig hebben," vervolgt Ciardiello. "Daarnaast zal de biologische teelt toenemen en zullen we ons meer richten op de nul-residustandaarden, om de consument een meer natuurlijke en smakelijke aardbei te garanderen."

De innovaties hebben ook betrekking op de verwerkingslocatie. "We hebben de koelcapaciteit verbeterd, zodat we in 2 uur tijd 100 ton aardbeien kunnen koelen. Daarnaast hebben we ook het verwerkings- en verpakkingsproces verfijnd."

De missie van het bedrijf om een ethisch goed en duurzaam product op het bord van de consument te brengen, maakt Coop Sole tot een leider in de sector. "We hebben ook nagedacht over een volledig duurzame look voor de nieuwe verpakking. Het merk Sì Bon krijgt steeds meer ruimte op de markt en daarmee groeit ook de herkenbaarheid van de Italiaanse aardbeien."

Tot slot overpeinst Ciardiello de vooruitzichten voor de nabije toekomst en zegt: "Ik hoop dat deze pandemie snel voorbij zal zijn en de situatie weer veilig zal zijn, zodat we elkaar weer persoonlijk kunnen ontmoeten op branche-evenementen, beurzen of gewoon om mensen zonder angst in het bedrijf te verwelkomen. De kerstdagen brengen een sterk verlangen naar normaliteit met zich mee, en ik hoop dat we de strijd tegen Covid gaan winnen."

Voor meer informatie:
Pietro Paolo Ciardiello
Cooperativa Sole
Via della Repubblica n. 70
81030 Parete (Ce) - Italië
+39 81 503 6887
info@coopsole.it
www.coopsole.it

Publicatiedatum: