Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Groentenijs valt in de prijzen

Peekaboo Organics' ijs met groenten werd deze week uitgeroepen tot de grote prijswinnaar van de Real California Milk Snackcelerator zuivelinnovatiewedstrijd, die werd georganiseerd door de California Milk Advisory Board (CMAB) en VentureFuel. Door het winnen van deze wedstrijd ontvangt Peekaboo €165.000 aan hulpmiddelen en financiering om een snackversie van hun innovatieve producten op de markt te brengen en om de totale markt voor hun producten uit te breiden.

Dit is het tweede evenement in zijn soort dat de Californische zuivelsector organiseert om bedrijven te inspireren ideeën te ontwikkelen die de waarde van melk en zuivelingrediënten in snacks integreren om aan de groeiende consumentenvraag te voldoen en om ze hulp te bieden om deze snacks op de markt te brengen.

Tijdens een presentatie lichtte oprichter en directeur Jessica Levison toe dat Peekaboo zich als doel heeft gesteld om het probleem van ouders die hun kinderen meer groenten willen laten eten op te lossen door groenten aan een product toe te voegen waar kinderen geen genoeg van kunnen krijgen: ijs. Als eigenaresse van een populaire ijssalon in Miami zette Levison haar kennis over ijs maken in om smaakvolle superpremium-ijsjes te creëren, die een voedzaam en plantaardig geheim bevatten.

Het nieuwe ijsje is momenteel verkrijgbaar bij geselecteerde retailers, maar Levison kijkt uit naar de introductie van een snacklijn en de uitbreiding van de distributie in samenwerking met Real California Milk.

Levinson: "Zoals veel van onze collega-start-ups, werden we dit jaar geconfronteerd met uitdagingen die onoverkomelijk leken. Deze overwinning bevestigt onze innovatie, onze missie en het harde werk en de veerkracht van ons team. We hebben veel geleerd van deze Snackcelerator-ervaring en kunnen natuurlijk niet wachten om Peekaboo mini's die we samen met Real California Milk maken, op de markt te brengen!"

Peekaboo is een van de vier innovators die zijn geselecteerd uit een groep van 16 finalisten die zich met zoete en hartige producten presenteerden aan een aantal juryleden uit de retail-, venture capital- en food science-wereld die bedrijven als Clorox, Mondelez, Whole Foods, CircleUp vertegenwoordigden tijdens een live pitch en proefevenement. Samen met drie andere finalisten werd Peekaboo beoordeeld op uniciteit, innovatie, smaak, het vermogen om te schalen en het oprichtersteam.

Yummy Industries kwam op de tweede plaats met hun Cheese-Bits premium snackpakketten en ontvangt €82.000 voor ontwikkeling en distributie van hun nieuwe product. Yummy medeoprichter Stefen Choy: "Dat we de halve finale bereikten was echt belangrijk voor ons omdat we op één lijn kwamen te staan met oprichters en snackconcepten van kaliber. Gedurende dit hele proces hebben de feedback en de mentorsessies echt geholpen om ons bedrijf vooruit te helpen. We hebben ons strategisch plan veranderd en zelfs een handelaar op basis van deze concurrentie toegevoegd. De bonus die we krijgen in de vorm van voortdurende hulp als runner up is de kers op de taart."

De Real California Milk Snackcelerator-competitie is in het leven geroepen als bron voor innovatie en investeringen in zuivel gebaseerde snackproducten, verpakkingen en capaciteit in Californië door het verbinden van fabrikanten, producenten, investeerders, ideeën en ondernemers die duurzame producten van hoge kwaliteit afzetten. Aan de wedstrijd deden 76 inzendingen mee die een inspiratiebron vormden voor de uitbreiding van de oorspronkelijke acht finalisten naar 16 die begin november zowel zoete als hartige snack-startups vertegenwoordigden tijdens de virtuele halve finale van Sweet & Savory 16.

John Talbot, directeur van de CMAB: "Het was een moeilijke beslissing. Alle vier de finalisten presenteerden producten die passen bij de behoeften van onze huidige consument en elk met hun eigen unieke kijk op snacken. Peekaboo had slechts een kleine voorsprong vanwege het unieke concept waarbij twee dingen die normaal gesproken niet samengaan, zoals ijs en groenten, worden gecombineerd en het product was vervolgens perfect uitgevoerd in termen van creatieve smaakcombinaties. We zijn niet alleen enthousiast over het feit dat we het zuivelsnackassortiment met Real California Milk laten groeien door de distributie voor Peekaboo-ijs te helpen uitbreiden, maar we kijken er ook naar uit om onze relatie met al onze finalisten en halve finalisten voort te zetten om te zien wat ze kunnen bereiken."

Fred Schonenberg, directeur en oprichter van VentureFuel: "Innovatie is de ultieme groeiversneller voor elk bedrijf of elke categorie en de concurrentie blijft een vliegwiel van nieuwe ideeën, nieuwe producten en nieuwe manieren om vanuit een consumentenperspectief over zuivel na te denken. Toen mijn familie me tussen de halve finales en de finales smeekte om meer productmonsters wist ik dat we vier winnaars hadden uitgekozen die allemaal hun eigen impact kunnen hebben. Peekaboo's suikerspin met bietensmaak was bij het overleg van de jury favoriet en kwam uit de bus als een van de lekkerste en meest unieke desserts die de jury ooit had geproefd, ondertussen was Cheese-Bits het product waar iedereen achter de schermen van zat te snoepen. Ze maken eersteklas kaas waarvan gemakkelijk gesnoept kan worden en introduceren nieuwe stijlen en smaken die zeker zullen opvallen."

Alle halve finalisten ontvingen elk € 8.200 aan steun om een eetbaar prototype te ontwikkelen, terwijl ze een reeks hulpmiddelen ontvingen, waaronder grafisch ontwerp, lab- of keukentijd en elitementoraat van wereldwijde marketing-, verpakkings- en distributiedeskundigen van bedrijven zoals Diageo, Nestle, Mondelez, My/Mo Mochi Ice Cream, Bristol Farms, Rosa Brothers. De halve finales werden beoordeeld door een prestigieuze groep snackdeskundigen van Conagra, SnackRiot, Hershey's, Bristol Farms, General Mills, Unilever, Mondelez, Rosa Brothers, RangeMe, Acreage Holdings, Better Food Ventures en Trail Mix Ventures. De totale waarde van de prijzen bedraagt meer dan € 663.000.

Californië, dat bekend staat om zijn innovatie, heeft een reputatie op het gebied van kwaliteitszuivelproducten. Als de nummer één producent van melk in de natie, leidt Californië ook op het gebied van duurzame melkveehouderijpraktijken. Meer dan 1.200 familiebedrijven produceren de Californische melk die wordt aangetroffen in vloeibare melk, kaas, boter, yoghurt, ijs en andere zuivelproducten die zijn voorzien van het Real California Milk zegel.

Voor meer informatie:
Peekaboo Organics 
www.eatpeekaboo.com 

Publicatiedatum: