Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Tomatenteler heeft maand na windhoos weer volledig werkende kas

Het zijn lang niet altijd ruim van tevoren aangekondigde stormen, zoals eind augustus nog Francis, die voor glasschades bij telers zorgen. Waar het toen bij tientallen ruiten bleef, o.a. in Rilland, rinkelde het op 1 oktober wel flink, opnieuw in Rilland.

Op die donderdagmiddag trof een windhoos een tomatenteler aldaar, met bijna tweeduizend kapotte ruiten tot gevolg én daarnaast ook schade aan andere delen van de kas.

Reparatieplan
Het leverde Horticulture Services bv een belletje op van haar opdrachtgever. Directe actie was het gevolg, zo blikt het bedrijf terug. "Met twee man sterk vertrokken we richting Rilland om de schade te inventariseren. We telden de kapotte ruiten en gingen na welke onderdelen van de kas verder nog schade hadden opgelopen."

De verzekeraar kwam er ook snel bij. "De opdrachtgever ging direct met hen tafel om een reparatieplan op te stellen. De verzekering stemde in met een uitgebreid plan en dus kon het repareren starten."

Opgeschaald 
Het doel was om de kweker binnen een maand weer van een volledig werkende kas te voorzien. De volgende morgen begon het project, waar al snel werd opgeschaald naar tot wel veertig monteurs die zeven dagen per week werkten. "Dit alles zonder dat dit ten koste ging van de lopende projecten waar de rest van ons team al werkzaam was. Een prestatie waar we met recht trots op zijn."

Kas veilig gesteld en gerepareerd
Tot de werkzaamheden op locatie behoorden het veilig stellen en toegankelijk maken van de getroffen kas, het opruimen van de glasscherven, het leveren en plaatsen van noodwanden, het herstellen van het aluminium deksysteem en uiteraard het repareren van de ruiten. Verder werden ook diverse reparaties aan de assimilatieverlichting, het luchtmechaniek en de scherminstallaties gedaan. 

Op 31 oktober was de klus geklaard. 

Voor meer informatie:
Horticulture Services BV
www.horticultureservices.nl 
info@horticultureservices.nl