Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Harmen Westerink, Vitamientje.nl

“Tegenwoordig nemen we evenveel spullen als handel mee naar de markt”

Tholen – Hoewel Vitamientje.nl ook vol inzet op het verder ontwikkelen van hun online kanaal blijven de markten voorlopig het belangrijkste. Daarom investeerden ze onlangs in een ‘nieuwe shopervaring’. Bij Mastertent schafte Vitamientje.nl zes grote markttenten (8x4 meter) met automatische dakoverstek aan zodat klanten veilig en ruim kunnen winkelen in de buitenlucht.

Waar ze eerst alleen met de verkoopwagen naar de markten gingen, werden toen Vitamientje.nl overschakelde naar een zelfbedieningskraam een aantal tenten bij opgezet. Ondertussen breidde het assortiment steeds verder uit. “We merken dan klanten een volledig assortiment van ons verwachten. Wanneer klanten iets zoeken dat we niet hebben, dan bestellen we dat. Als het een aantal keer gebeurt, dan onderzoeken we of we het standaard in ons assortiment kunnen opnemen. Dat resulteert in een kraam met heel veel keuze maar ook steeds meer ruimte. Corona heeft dat proces nog eens versneld, want de paden in de kraam moesten we breder gaan opzetten zodat de mensen afstand kunnen houden”, vertelt Harmen Westerink die samen met zijn broer Bertjan Vitamientje.nl runt.

Nu de winter in aantocht is, besloot Vitamientje.nl om de shopervaring verder te verbeteren en te investeren in nieuwe en bredere tenten waardoor ze de boel goed kunnen afsluiten met zeil en een kachel kunnen plaatsen indien nodig. De vijf ‘oude’ vouwtenten (van 6x3 al ongeveer 1300x uit- en 1300x ingevouwen zijn in de afgelopen 6 jaar) blijven meedraaien. “We staan op vier markten en op iedere markt heb je weer een andere opstelling, de ene markt krijgen we meer lengte en op de andere breedte. De oude tenten zijn door leverancier Mastertent weer nagekeken. Voor de nieuwe tenten hebben we ook voor Mastertent gekozen. Ze leveren een stukje vakwerk. Het is allemaal goed uitgekiend en werkt heel gebruiksvriendelijk. Dat heb je wel nodig wanneer je ze zo intensief gebruikt.”

Vitamientje.nl wordt met vereende krachten vier keer per week opgebouwd, ingericht en weer afgebroken. Dat kost bijna net zoveel tijd als het verkopen en kost ook nog eens veel energie. Vanaf 6 uur ’s ochtends is het dus flink aanpoten om de kraam in te richten en ook de dames die de kassa’s bedienen helpen dan hard mee. “Tegenwoordig nemen we evenveel spullen als handel mee(n) naar de markt. Naast de tenten, rekken en alle attributen om de kraam in te richten hebben we ook de kassa’s, winkelwagentjes en mandjes. Het opbouwen etc. moet dus zo gemakkelijk mogelijk gaan. We hebben al stellingen voor de handel ontwikkeld die we thuis kunnen voorbereiden. Eenmaal op de markt kun je die met handel en al neerzetten met behulp van een stapelaar. Alle dames hebben een cursus pompwagen/stapelaar gekregen. Zij kunnen dat net zo goed en vinden het ook fijner dan alles te sjouwen. Tegenwoordig heb je in plaats van die oubollige veiligheidsschoenen met stalen neuzen ook hippe gympen met stalen neuzen dus ze zien de dames ook nog eens leuk en sportief uit.”

Klanten realiseren zich niet wat er achter de schermen allemaal nog speelt. Zij komen voor de winkelervaring, de kwaliteit en het uitgebreide assortiment. “Onze kracht zit hem niet alleen in de mooie en kwalitatieve uitstraling. Klanten grijpen niet graag mis. Kwaliteit, een goed uitgebreid assortiment, in combinatie met sterke producten als appels en citrus die goed voor elkaar moeten zijn, dat is onze kracht op dit moment.”

Vitamientje.nl merkt dat ook in de tweede coronagolf klanten graag (overdekt) winkelen in de buitenlucht. “Het is wel anders dan in het voorjaar. Toen was het heel druk en was de online handel haast niet aan te slepen. In de zomer is het genormaliseerd en nu merk ik dat het wel drukker is dan andere jaren maar het is niet uitzonderlijk”, besluit Harmen.

Voor meer informatie
Vitamientje.nl
Harmen Westerink
harmen@vitamientje.nl  
T: 0613469358
www.vitamientje.nl    

Mastertent
Ossenkamp 2D
8024 AE Zwolle
T: +31 (0) 38-468 4 468
E: sales.nl@mastertent.com 
W: www.mastertent.com