Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Mooi seizoen voor Chinese pepers: areaal en oogst per hectare toegenomen

De peperoogst in het Chinese Xinjiang eindigde in oktober. De peperoogst was dit jaar overvloedig. De groothandelsprijs in de teeltgebieden daalde met 10%-15% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

"Xinjiang is een van de belangrijkste teeltgebieden voor peper in China," zegt Han Ke van Sinopaprika, dat zowel paprika als peper teelt en verwerkt. "Het seizoen begint in maart als de telers hun zaailingen uitzetten en loopt door tot mei als de zaailingen naar de velden worden verplaatst. In augustus worden de pepers geoogst, waarna het drogen van de pepers aanvangt. De eerste pepers worden eind september verwerkt en verhandeld."

"Dit jaar is het totale areaal van de peperplantages met ongeveer 10% toegenomen en is de opbrengst per hectare met 15% gestegen. De belangrijkste reden voor deze ontwikkeling is het weer. Dit jaar waren de weersomstandigheden in de teeltgebieden uitstekend. Er waren zeer weinig plantenziekten en insectenplagen, dus de productkwaliteit van Chinese pepers is ook zeer goed," legt Han Ke uit.

De exportperiode van verwerkte pepers vindt elk jaar plaats tussen juli en september. De piekperiode begint in november en duurt tot mei in het daaropvolgende jaar. De belangrijkste exportmarkten voor Sinopaprika zijn de VS, Europa en het Midden-Oosten.

"Uit de exportgegevens blijkt dat de export van pepers in de periode sinds het uitbreken van Covid-19 niet is afgenomen, maar eerder is toegenomen. Er zijn twee redenen voor deze situatie. Ten eerste is peper een onmisbare smaakmaker in vele keukens over de hele wereld. Er is altijd een constante marktvraag naar peper. Ten tweede heeft de pandemie een nog grotere impact gehad op andere teeltgebieden, waardoor veel importeurs dit jaar zijn overgestapt op Chinese peper."

"Het belangrijkste kenmerk van Chinese peper is de grote hoeveelheid pigment en verhoudingsgewijs geringe pikantheid. Daarom zijn Chinese pepers zo bekend en populair op overzeese markten. China heeft echter nog een lange weg te gaan als het gaat om de kwaliteitscontrole van het product, de uitkristallisering van de internationale verkoopstrategieën en de professionalisering van de teeltmethoden," besluit Han Ke.

Sinopaprika is een van de belangrijkste producenten van verwerkte peper- en paprikaproducten in China. Naast gedroogde peper  verkoopt het bedrijf ook rode peperpasta in Chinese stijl en in Koreaanse stijl, peperpigment, peperkruiden, snacks met pepersmaak en ingemaakte pepers.

Voor meer informatie:
Han Ke
Sinopaprika
+86 1396 3983 776
hanker@sinopaprika.com 
www.sinopaprika.com 

Publicatiedatum: