Onlangs vond de eerste digitale editie van #MaghrebFieldDay plaats van 21 september 2020 tot en met 1 oktober 2020, gewoon op de Facebook-pagina van HM.Clause Maghreb.
Om de twee jaar organiseert Clause Maghreb een zogeheten traditionele Field Day. Veel klanten en partners komen voor deze gelegenheid bij elkaar op het HM.Clause experimentele station van Ahmer el Aïn, in Algerije.
Deze open dag is een mooie gelegenheid voor groentetelers uit Maghreb om met de leden van de diverse commerciële teams en technische teams van gedachten te wisselen, te praten over hun specifieke behoeften en om de nieuwste innovaties te ontdekken en te bespreken.
Dit jaar heeft het hele Clause Maghreb-team zich ingezet om een zo goed mogelijk digitaal alternatief voor dit evenement te bedenken en te organiseren. Over een periode van 11 dagen zijn zes video's op Facebook gedeeld. Op die manier hadden bezoekers de mogelijkheid om door het hele perceel te ‘wandelen’ en zich bijvoorbeeld te focussen op verschillende teeltwijzen en verschillende gewassen.
Dit jaar lag het accent onder meer op de rassen Top 608 ronde tomaten – vooral vanwege hun flexibele teeltwijze en de Amaryllis – vanwege de grote opbrengstaantallen en de uitstekende vruchtzetting.
Bij de paprika's zorgt de Saïf voor een sterke plant en een goede opbrengst. Verder is de Golden Hot een pittige soort, ook in de winter.
Tot slot is de Yassin-meloen, volgens de veredelaars een zeer uniform stuk fruit.
Ahmed Benomar, algemeen directeur bij Clause Maghreb, legt uit dat “dit digitale evenement een belangrijke investering is geweest voor het Clause Maghreb-team. Het doel was om de steun aan de klanten onder alle omstandigheden te versterken. Deze eerste digitale editie was in dat opzicht in ieder geval een succes!”
Het evenement wist gemiddeld 2.800 mensen per dag te bereiken en trok de (serieuze) aandacht van veel van onze klanten en partners. Karim Bengana, ontwikkelingsmanager bij Clause Maghreb, vertelt hierover dat “alle leden van de HM. Clause Maghreb-groep in deze bijzondere periode het initiatief hebben gesteund en alle leden waren er erg tevreden over. Het marketingteam raakte er helemaal door geïnspireerd en gemotiveerd!”
Verder is Clause Maghreb ook dit jaart bereid om te investeren in de zoektocht naar geschikte en efficiënte producten voor de lokale markten en exportmarkten van groenten uit Maghreb. Daarbij wordt ook de betrokkenheid van partners verder uitgebreid.
Voor meer informatie:
Romane Sulpice
Chargée de Communication EMEA
Telefoonnummer: +33(0)6 37 19 66 70
romane.sulpice@hmclause.com
Véronique Lafanechere
Responsable Communication EMEA
Telefoonnummer: +33(0)6 42 21 04 72
veronique.lafanechere@hmclause.com