Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Versrapport GfK: Lidl opnieuw nummer één in AGF, Nettorama 2, Boni 3

Tholen - Hoewel het wederom om een nipt verschil gaat, blijft Lidl ook dit jaar Nettorama voor in AGF-waardering. Volgens het GfK Versrapport dat jaarlijks de klanttevredenheid over de afdeling meet, kreeg Lidl wederom de hoogste waardering. Daarmee is Lidl voor de 9e maal "De beste in groente en fruit", de slogan waar de formule maar al te graag mee uitpakt. 

"Wat een fantastisch nieuws!! Vandaag zijn we weer bekroond als beste supermarkt in Groente & Fruit. Voor de 9e keer hebben we deze mooie prijs in de wacht gesleept en daar zijn we ontzettend trots op.
Bedankt alle collega's voor het harde werken en dit mooie resultaat!", aldus Lidl

De rapportcijfers zijn nagenoeg afgerond dezelfde als vorig jaar. Lidl's waardering ging van 7,61 naar 7,60. Daarmee vergroten ze het verschil met Nettorama, die was in 2019 een 7,58 en krijgt nu een 7,56. Inzoomend zijn er wel verschillen. Nettorama scoort beter op kwaliteit/versheid, Lidl doet het beter in lage prijzen en aantrekkelijke aanbiedingen. 

Boni heeft de derde plek veroverd. De AGF-afdeling van de formule werd gewaardeerd met een gemiddelde van 7,43, waar dat vorig jaar nog een 7,32 was. Opvallend is dat Albert Heijn heeft de nummer drie positie niet heeft kunnen behouden. Zij kregen een waardering van 7,24 en komen op de vierde plek in de ranglijst. Vorig jaar behaalde de formule nog een 7,33. Ondanks de investeringen in het Echt Vers-concept blijkt de consument minder tevreden over kwaliteit/verheid (van 7,43 nar 7,28), ruime keuze (van 7,53 naar 7,43), presentatie (van 7,60 naar 7,53) en deskundig personeel (van 7,33 naar 7,23). In de prijsaspecten komt AH niet in de top tien voor. 

Klik hier voor de video die Distrifood maakte van de uitreiking