Familiebedrijf JASA Packaging Solutions is 35 jaar geleden in Nederland opgericht en heeft in 2018 een Amerikaanse vestiging geopend. "Met een focus op het leveren van verpakkingsapparatuur en duurzame verpakkingsoplossingen brengen we onze Europese kennis en expertise naar Noord-Amerika", zegt Sandra Somford, directeur van de Amerikaanse divisie van het bedrijf.
Vanwege de fysieke aanwezigheid in de VS en de ambitie om te groeien op de Noord-Amerikaanse markt nam JASA vorig jaar deel aan de PMA Fresh Summit in Anaheim. "We waren van plan om dit jaar weer persoonlijk te exposeren op de Fresh Summit. We wilden namelijk een grotere stand om klanten en deelnemers de eerste projecten te laten zien die we in de VS hebben gerealiseerd," aldus Somford. "Aangezien we niet persoonlijk bij elkaar kunnen komen door de pandemie, willen we zeker deelnemen met een virtuele stand. Het is een kans om onszelf te laten zien."
Piet Pannekeet, Joost Somford en Sandra Somford-Pannekeet op de Fresh Summit show van vorig jaar
Toegankelijk voor een breed publiek
Somford was deelnemer aan United Fresh LIVE! en was onder de indruk hoe goed de show georganiseerd was. "Het was een boeiend platform en achteraf gezien heb ik er spijt van dat ik niet heb deelgenomen als exposant. Ik vind het leuk hoe alle informatie wordt gedeeld op één platform."
Hoewel het platform van Fresh Summit anders zal zijn dan dat van United, kijkt Somford uit naar nieuwe connecties. Niet alleen zal het visueel anders zijn, een andere verandering is dat er betaald moet worden voor deelname aan de Fresh Summit, in tegenstelling tot United Fresh LIVE! die gratis was voor alle aanwezigen.
"Desalniettemin ben ik er nog steeds van overtuigd dat de show toegankelijk zal zijn voor een breed publiek," aldus Somford. "Voor bedrijven is het minder duur om iemand te registreren voor een virtueel evenement dan om hem of haar naar een persoonlijk evenement te vliegen. Een virtuele show bespaart op vliegtickets, hotels en maaltijden, maar ook op tijd. Het duurt maar een paar uur om virtuele stands te bekijken in vergelijking met het lopen op de beurs gedurende twee volle dagen."
Somford hoopt dat de betaalde registratie ertoe zal leiden dat Fresh Summit een doelpubliek kan identificeren voor elke exposant.
Voorbeelden van papieren verpakkingsmogelijkheden
Demonstratiesessies
Wat betreft de inhoud van de stand kijkt JASA naar een persoonlijke benadering. "We zijn een familiebedrijf en zijn er trots op dat we gemakkelijk aanspreekbaar zijn. "Dat is wat we willen dat de virtuele stand reflecteert. We zijn op zoek naar een live-demonstratiesessie voor onze apparatuur en we willen veel foto's en video's van onze verpakkingsapparatuur en -oplossingen laten zien. In de stand van JASA maken de aanwezigen kennis met onze weeg- en verpakkingsapparatuur voor bladgroen, tomaten en vers gesneden groenten en fruit. Als systeemintegrator nemen we de controle over de implementatie van de gehele lijn, die niet alleen het plaatsen van standaardapparatuur omvat, maar ook klantspecifieke techniek, projectmanagement, installatie en onderhoud." Bovendien kunnen de deelnemers aan de show duurzame verpakkingsopties zien, zoals JASA's Sleever en Bag-2-Paper.
Nieuwe verpakkingen voor tomaten
JASA neemt met de nieuwe papieren verpakkingen voor tomaten deel aan de Fresh Ideas Showcase. Tomaten lenen zich goed voor verpakkingen, maar de mogelijkheden zijn in wezen beperkt tot plastic. "Dit nieuwe product laat zien dat tomaten uitstekend geschikt zijn voor papieren verpakkingen en het is een relatief eenvoudige overgang van plastic naar papier. Naast een betere visuele aantrekkingskracht biedt papier meer ruimte voor merkpromotie," besluit Somford.
Nieuwe papieren verpakkingen voor tomaten
Voor meer informatie:
Sandra Somford
JASA Packaging Solutions, Inc.
+1 804 290 3683
sandra.somford@jasapackaging.com
www.jasapackaging.com