Tholen - Hoewel ze nog altijd op een ouderwetse manier hun klanten bedienen, innoveert Roose Groenten & Fruit nog volop. Deze week kunnen ze de nieuwe mini-meloen promoten: de Lililup. “Een meloen van het formaat van een grote sinaasappel die eet als een kiwi, lekker zoet en met stevig vruchtvlees. Een leuke toevoeging aan het handfruit dat mensen naar kantoor mee kunnen nemen bijvoorbeeld”, vertelt Mitch Roose.
Roose kreeg een proefkistje Lililup om uit te proberen van groothandel Gbrs van Aarle die ze in het assortiment opnam. Een post op Facebook over het nieuwe fruit trok al meteen een aantal mensen naar de winkel toe. Sowieso hebben ze bij Roose niet te klagen over de toeloop die sinds corona alleen maar is toegenomen. Het zijn zowel mensen die de supermarkt schuwen als mensen die extra weekboodschappen halen omdat ze minder buiten de deur eten.
Promotie van maaltijden à la Roose
Mitch grijpt die kans ook aan om die klanten op een vriendelijke manier een beetje ‘her op te voeden’. Mitch”: “Marketing doet heel veel met de perceptie van klanten. Supermarkten stunten nu telkens met de laagste prijs. Ik schuif mensen wel eens een vergelijking onder de neus. Wij verkopen een bosje kruiden van 80 gram voor 2 euro, bij de supermarkt ligt er 15 gram voor 2 euro in de winkel. Zo ook gesneden uien bijvoorbeeld, die kosten bij de supermarkt 8 euro per kilo. Dan zien de mensen dat wij echt niet duur zijn en ze vinden de kwaliteit ook nog eens beter.” Ook wijst Mitch zijn klanten op het feit dat inkopen bij de speciaalzaak flink geld kan besparen ten opzichte van buiten de deur eten. “Horeca is eigenlijk een luxeproduct maar veel mensen zien dat niet zo”, stelt Mitch.
Verbouwplannen zijn klaar maar bediening blijft
De verbouwplannen van Roose AGF zijn eindelijk rond. De eigenlijke verbouwing duurt nog even maar de plannen liggen helemaal klaar, inclusief een vernieuwd assortiment met maaltijdsalades en broodjes à la Roose, dat betekent met extra nadruk op groenten en fruit. Onveranderd blijft de bediening. Dat is authentiek, de klanten zijn ermee vertrouwd en het is hygiënisch. “We merken dat klanten bewuster boodschappen doen. In de supermarkt weet je maar nooit wie er voor jou met zijn handen aan de producten is gekomen. Wij zijn de enigen die de producten aanraken en dat is wel zo safe”, besluit Mitch.