Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jan Zuijdwegt van Fix Personeelsdiensten:

“Dankzij adequaat optreden konden wij boetes voorkomen”

Tholen - De uitzendbranche kwam het afgelopen jaar voor een hoop uitdagingen te staan. Het Tomato brown rugose fruit virus (ToBRFV) zorgde ervoor dat er anders gehandeld moest worden binnen de branche. Fix Personeelsdiensten bedacht in 2019 een protocol rondom het tomatenvirus, waarin staat hoe zij te werk gaan. Niet lang daarna kwam de volgende uitdaging: het coronavirus. Het adequaat optreden van het bedrijf zorgde er later voor dat zij de coronaperiode zonder problemen zijn doorgekomen.

Jan Zuijdwegt, directeur bij Fix Personeelsdiensten: “Een van de redenen waarom we het protocol hebben opgesteld, is omdat ik niet de schuldige wil zijn wanneer het virus zich verspreidt. Dat wilden we heel graag voor zijn. Met het protocol konden we ook laten zien dat de uitzendbranche meedenkt om dit virus tegen te gaan.”

Speciale huisvesting
De opzet van Fix Personeelsdiensten werd veranderd. Het bedrijf heeft 150 woningen door heel Nederland waar verschillende arbeidskrachten in wonen. “We hebben de arbeidskrachten die bij tomatentelers werken gehuisvest in aparte woningen. Verschillende huizen werden opgevuld met arbeidskrachten uit de bloemensector. We kunnen geen medewerkers van twee verschillende tomatenkwekers in één woning plaatsen”, vertelt Jan.

Geluk bij een ongeluk
De uitbraak van het coronavirus is een flinke klap voor de uitzendbranche. Verschillende regels zorgden ervoor dat het moeilijk was om personeel te transporteren naar de klant. Echter, Jan had geluk. “Omdat het personeel van één klant in één woning gehuisvest is, kan het personeel naar de werkgever toe. Daar hebben we veel geluk mee”, vertelt hij.

Het heeft Fix Personeelsdiensten een hoop boetes bespaard. Jan: “In het Westland waren er verschillende fuiken opgesteld. Elke auto of bus werd gecontroleerd. Bij ons heeft het personeel een eigen auto, een eigen huis en werken ze voor dezelfde klant. De gemeente Westland heeft ons ook altijd gesteund. Dat maakten zij duidelijk bij de overheid. Kort daarna werd door de overheid een overzicht gepubliceerd. Daarin stond beschreven dat personen uit één huishouden samen in een auto mogen zitten. Daardoor zijn we zonder problemen de coronaperiode doorgekomen.”

Voor meer informatie:
Jan Zuijdwegt
Fix Personeelsdiensten B.V.
Leemidden 22
2678 ME De Lier
+31 (0)174 284 518
jan@teamfix.nl
www.teamfix.nl