Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Lidl Nederland sluit zich aan bij anti verspillingsapp Too Good to Go

Groente- en fruitboxen van 2 kilo van 9 euro voor 2,99 euro

Tholen - Supermarktketen Lidl introduceerde vorige week een nieuw initiatief om voedselverspilling tegen te gaan. Groente en fruit wordt via de app Too Good to Go in boxen aangeboden, 2 kilo voor 2,99. De box heeft een minimale waarde van 9 euro zegt Lidl.

De Too Good To Go app biedt dagelijks ‘magic boxen’ aan gebruikers aan met producten die tegen de houdbaarheidsdatum aanzitten. Lidl sluit zich hierbij aan. Verder verkoopt de supermarktketen onder de noemer ‘Verspil mij niet, ik ben nog goed’ op de laatste houdbaarheidsdatum verse producten vanaf 0.25 euro. Producten als kaas, brood en melk kosten 25 cent. Vlees, vis en vegaproducten worden verkocht voor 50 cent.

Lidl startte vorig jaar met een pilot bij 24 winkels. De supermarkt heeft zich gecommitteerd aan de doelstelling om in 2030 in de gehele keten 50% minder te verspillen. Bij de uitrol van het pilotproject zei woordvoerster Quirine de Weerd: ‘’Bij Lidl wordt van nature al weinig verspild. Dat past ook niet bij onze efficiënte en flexibele bedrijfsvoering, waarbij wij al jaren kijken naar een optimaal afgestemd productieproces en hergebruik. Dat we nu dit stuk op verse producten concreet en uniek aanpakken, past ons uitstekend’’.

Lidl werkt sinds 2013 intensief samen met Voedselbanken Nederland om groenten en fruit te doneren. In de winkels wordt de 30% kortingssticker gebruikt, op producten die nog maar kort houdbaar zijn. Daarnaast maakt Lidl afspraken met leveranciers om bijvoorbeeld producten met afwijkende maten af te nemen bij abnormale weersomstandigheden.