Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Column Elena Malkova, Confidenca Coaching:

"Je bouwt het bedrijf niet op, maar je bouwt mensen en dan bouwen mensen het bedrijf op"

Nu de zomervakanties achter de rug zijn, is het een perfect moment om enkele conclusies te trekken over onze nieuwe werkrealiteit, aldus Elena Malkova van Confidenca Coaching in deze column.



1. Corona beperkingen en veranderingen zijn er om te blijven.

2. Er zijn bedrijven in de AGF-branche die hebben gekozen voor "business as usual" - iedereen komt naar kantoor en werkt volgens de regels van social distancing en andere Corona maatregelen.

3. Er zijn bedrijven die kozen voor een of andere vorm van hybride thuiswerk: in ploegendiensten, een beperkte keuze om naar kantoor gaan of thuiswerken etc.


Ik krijg veel positieve feedback (vooral over het werken in shifts). Het lijkt erop dat iedereen een goede manier heeft gevonden om zich aan de nieuwe realiteit aan te passen. Goed voor ons! Het is een bevestiging van de kracht van ondernemerschap, zelfleiderschap, het vermogen om outside the box te denken en te veranderen, die zeer sterk zijn bij de mensen in de branche.

Maar er zijn gebieden waar de organisaties en de mensen aan de leiding meer kunnen en mogen doen. En dan heb ik het niet over betere technologieën voor communicatie of foutloze werkprocessen (ook heel belangrijke zaken!). Ik heb het over de zorg voor mensen in een vorm van het opbouwen en onderhouden van de relaties tussen de leiders en het personeel en het bevorderen en versterken van de relaties tussen alle medewerkers van het bedrijf. Forbes magazine heeft het zojuist genoemd als de nummer één doelstelling die elke organisatie nu zou moeten nastreven. Ik ben het er absoluut mee eens! 

Het afgelopen half jaar was een buitengewone situatie waarin mensen de enorme uitdaging aan gingen en een verhoogde samenwerking en motivatie toonden. Maar naarmate de realiteit voortduurt, zal de toegenomen samenwerking en motivatie uiteindelijk afnemen, wanneer deze niet ondersteund en gepromoot wordt door het leiderschap.

Mensen gaan klagen dat ze niet zo vaak naar het kantoor kunnen komen als ze zouden willen, dat ze hun collega's missen en de productiviteit, die ze hebben met alle kantoor faciliteiten.
Mensen die " werken zoals gewoonlijk " gaan klagen dat de jongens van hiernaast van thuis uit kunnen werken, terwijl zij iedere dag op kantoor moeten zijn. Dat zijn klachten die ik vandaag al hoor. Met de seizoengebondenheid van AGF kunnen we een goed onderbouwde gok maken, dat bedrijven die een rustigere periode tegemoet gaan, een grotere uitdaging hebben in het motiveren van hun werknemers in de komende maanden. Dus mijn call for action is om de mensen centraal te stellen en nieuwe manieren te zoeken en te vinden om hen te ondersteunen en te inspireren!  "Je bouwt het bedrijf niet op - je bouwt mensen - en dan bouwen mensen het bedrijf op". Zig Ziglar.

Als u hulp of ideeën nodig heeft over dit onderwerp, mail me dan voor een gratis brainstormsessie om de beste oplossingen voor uw organisatie te vinden.

Voor meer informatie:
Elena Malkova
Confidenca Coaching
elenaconfidenca@gmail.com

Publicatiedatum: