Tholen - Eind maart gaf category manager Ed van Venrooij van Hoogvliet op deze site zijn eerste reactie op de uitgebroken 'hamsterverkopen' als gevolg van de Corona-uitbraak. Tijd om eens te peilen wat de blijvende effecten zijn op de AGF-verkoop van deze supermarkt.
Eind maart waren appels, bananen en citrus de hardlopers. "Aardappelen waren de eerste dagen niet aan te slepen, bloemkool, komkommer, tomaten, bonen ook niet. Je ziet dat bijvoorbeeld maaltijdsalades minder hard lopen, deze eet men veel op het werk normaal gesproken", zo constateerde de category manager eind maart.
"Inmiddels blijft de citrusverkoop opvallend goed, ondanks het mooie weer dat we gehad hebben. Hiernaast blijven de maaltijdpakketten het goed doen en ook het zachtfruit, als gevolg van het mooie weer", somt Ed op. De retailer heeft niet op het virus geanticipeerd door andere verpakkingsmaterialen gebruiken. Het effect op de online bestellingen is volgens de categorie manager behoorlijk geweest. "De online bestellingen zijn fors gegroeid, we zitten momenteel aan onze max wat uitleveren betreft."
Voor meer informatie:
Ed van Venrooij
Hoogvliet
ed.vanvenrooij@hoogvliet.com
www.hoogvliet.com