Kruidenteler 'nieuw' door het leven met breder productaanbod

Het Engelse kruidenteeltbedrijf R&G Fresh (voorheen R&G Herbs) heeft een omvangrijke rebranding doorgevoerd. Het productaanbod is namelijk uitgebreid en dus was een nieuwe naam nodig, vonden de telers. 

Het Engelse bedrijf werd in 1958 opgericht door Richard en Gloria Stevens. R&G Herbs begon in hun achtertuin, waar ze kruiden verbouwden en verkochten vanuit een kraampje in Covent Garden.

Sindsdien heeft het bedrijf zich steeds verder ontwikkeld. Vandaag de dag staat R&G Fresh onder leiding van hun kleinzoon, Mathew Prestwich. Het bedrijf levert kruiden en bewerkt product aan retailers, groothandels, (chef)koks in het hele land.

Foodies
Mat Prestwich: "Onze uitgebreide R&D-activiteiten hebben veel vooruitgang en mogelijkheden voor innovatie opgeleverd. We begrijpen onze rol binnen de sector en hebben ons gecommitteerd aan een minimale verspilling en een langere houdbaarheid naast vele andere milieu-initiatieven."

Mat is een echte foodie, net als de rest van zijn team. Allemaal hebben zij een grote interesse voor het koken zelf: "Wij zijn gepassioneerd over het met liefde en zorg behandelen van verse, ethisch verantwoorde versproducten - dat is wat ons drijft."

"We kijken naar wat de consument wil en hoe we de verkoop van kruiden kunnen verhogen. Kruiden kunnen worden gezien als een aspiratieproduct, mensen houden van het idee om te koken met kruiden, zelfs als men alleen maar wat basilicum toevoegt aan tomatensoep of bieslook aan roerei."

Gember, knoflook en pepers
Het belangrijkste voor Mat is de smaak: "Kruiden voegen smaak toe, dus het heeft geen zin om ze te leveren als ze niet van goede kwaliteit en zeer smaakvol zijn. Hetzelfde geldt voor de nieuwe producten die we leveren, waaronder gember, knoflook en pepers. Mensen willen pepers voor de smaak en de warmte, dus het is belangrijk om de juiste pepers in een recept te gebruiken."

De eerste stimulans voor de rebranding was dat het bedrijf zijn productaanbod had uitgebreid en nu meer dan alleen kruiden verkoopt. Daarom hadden ze een overkoepelend merk nodig dat zowel verse kruiden als hun andere producten zou omvatten. Ze wilden ook meer consumentgericht worden door over te stappen op een consumentvriendelijke website en een reeks makkelijk te volgen recepten te ontwikkelen waarin de producten van het bedrijf zijn verwerkt.

Nature’s Flavours
Als een familiebedrijf met een diepgeworteld erfgoed en een gevestigde reputatie werd de beslissing om het merk te hernoemen niet lichtvaardig genomen. "Onze branding moest onze visie en passie voor ethisch verantwoorde versproducten tonen en tegelijkertijd een eerbetoon zijn aan drie generaties van de familiegeschiedenis. Hoewel de oude branding goed heeft gewerkt, vonden we dat het tijd was om te upgraden en te laten zien welke weg we als bedrijf nog steeds afleggen."

De nieuwe branding was het resultaat van uitgebreid onderzoek en ontwikkeling, waaronder een gedetailleerde marktanalyse, het creëren van klantpersonages, teamworkshops en feedback over het ontwerp. Door het bladmotief van het oude merk te integreren, behoudt het de continuïteit en zorgt het voor een gevoel van groei en transformatie.

De nieuwe branding is ook uitgerold naar de consumentgerichte productlijn "Nature's Flavours", waardoor de consistentie in de hele lijn gewaarborgd is.

Voor meer informatie:
Mat Prestwich
R&G Fresh
+44 1483 474041
mat.prestwich@rgfresh.co.uk
www.rgfresh.co.uk


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven