"platform groeit sneller dan YouTube"

Mucci Farms brengt met podcast kas dichter bij consument

Het Canadese Mucci Farms lanceert een podcast met de naam Spill the Greens om een brug te slaan tussen de glastuinbouw en hun klanten. "We denken dat het belangrijk is dat mensen weten wie we zijn en zien dit platform als een kans om retailers en consumenten kennis te laten maken met ons team door middel van onderwijs en informatie over de glastuinbouw", zegt Ajit Saxena van Mucci Farms.

Team van 1400 medewerkers
"Voor veel mensen is Mucci Farms een merk of een product, maar achter de logo's en de verpakking zit een team van 1400 medewerkers die zich toeleggen op het telen, verpakken, verzenden en vermarkten van versproducten. We hopen via dit platform transparantie te bieden met als doel het bewustzijn en de loyaliteit van de consument te vergroten", voegt Saxena eraan toe.

Na maanden van onderzoek en voorbereiding heeft de officiële lancering op 18 augustus plaatsgevonden.

Hoe is het idee voor een podcast ontstaan?
Saxena legt uit dat Mucci Farms altijd op zoek is naar nieuwe manieren om haar online aanwezigheid en marketing te verbeteren. "Wij denken regelmatig na over nieuwe digitale mogelijkheden om mensen te bereiken en gezien de huidige omstandigheden is die inspanning ongetwijfeld toegenomen", aldus Saxena. "Voordat ik in de AGF-sector ging werken, werkte ik 6 jaar bij Radio Broadcasting, dus de podcastruimte was daarmee bekend terrein voor mij, maar ik was er niet zeker van of we genoeg inhoud konden creëren voor een boeiende show die een regelmatige luisteraar waardig is."

Een aantal van de marketingteamleden van Mucci Farms waren in februari van dit jaar aanwezig op het United Fresh' Brandstorm evenement. Een van de sessies op dit evenement was de Power of Podcasting, die de voordelen van het platform belichtte. "Toen we naar de panelleden luisterden, werd het duidelijk dat we een diepere duik moesten nemen in deze mogelijkheid en echt moesten kijken hoeveel inhoud we konden creëren. Het was duidelijk dat dit een opkomend platform is. Na het evenement deden we ons huiswerk en presenteerden we onze bevindingen aan ons team."

Podcast gastheer Ajit Saxena en Mucci's directeur Bert Mucci

Nieuw avontuur
"Er zijn een verrassende hoeveelheid statistieken die erop wijzen dat onze doelgroep fan is van podcast," zegt Emily Murracas, directeur marketing bij Mucci Farms (foto rechts). "Het was daarbij interessant om te constateren dat het podcast platform sneller groeit dan YouTube," voegt ze eraan toe. "We waren ervan overtuigd dat het een goed idee was en zonder aarzeling zijn we begonnen met dit nieuwe avontuur."

Op 18 augustus was dan de eerste podcastaflevering van Mucci Farms. "Aanvankelijk waren we van plan om dit vlak voor de PMA Fresh Summit te doen, maar toen de omstandigheden half maart veranderden en een groot deel van de wereld online ging, was het zinvol om de datum te verschuiven."

Kloof overbruggen
Het belangrijkste doel van de podcastserie is het overbruggen van de kloof tussen dat wat er in de kassen gebeurt en de belevingswereld van hun klanten, waaronder retailers en consumenten. "Meer dan ooit willen consumenten weten waar hun voedsel vandaan komt en een podcast stelt ons in staat om gedetailleerde informatie te verstrekken in volledige context zonder tijdsbeperkingen," aldus Saxena. "Met Spill the Greens is het ons doel om winkelpersoneel en consumenten te informeren over wat we doen, hoe we het doen en wat de voordelen zijn van producten uit de glastuinbouw."

In de eerste drie afleveringen komen de eigenaars van Mucci Farms aan bod, te beginnen met directeur Bert Mucci in de eerste aflevering. Spill the Greens is te vinden op Spotify, Apple, Google en Stitcher, maar ook op een speciale website: www.spillthegreens.com.

Voor meer informatie:
Ajit Saxena
Mucci Farms
+1 519 326 8881
asaxena@muccifarms.com
www.muccifarms.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven