Holland House Mexico voerde in opdracht van NLinBusiness een marktonderzoek uit om kansen te ontdekken voor Nederlandse bedrijven in de Mexicaanse foodretailsector. In een webinar, morgen 24 juni van 16.00-17.30, worden de resultaten van de studie gepresenteerd.
Daarnaast wordt praktische informatie gegeven over import / export omtrent de coronacrisis, de vrijhandelsovereenkomst EU-Mexico en de nieuwe etiketteringsvereisten voor voedingsmiddelen en non-alcoholische dranken in Mexico die van kracht zullen worden op 1 oktober 2020.
Het doel van dit webinar is om Nederlandse ondernemers te informeren over tastbare kansen in de Mexicaanse foodretailmarkt en hoe deze te verzilveren. We zullen specifieke belemmeringen bespreken die kunnen voortvloeien uit de coronacrisis en hoe deze kunnen worden aangepakt. Daarnaast worden praktische oplossingen aangeboden om te voldoen aan de nieuwe NOM-051 etiketteringsvereisten.
Programma:
Presentatiestudie:
- "Kansen voor Nederlandse bedrijven in de Mexicaanse Food Retail Sector' door Sheyla Márquez, Holland House Mexico.
- “De impact van COVID-19 op import / export tussen Nederland en Mexico voor de F&B sector” door Daniel Reitsma, FrieslandCampina.
- “De implicaties van de vrijhandelsovereenkomst EU-Mexico voor Nederlandse voedingsproducten voor de detailhandel op de Mexicaanse markt” door Erik Plaisier, landbouwadviseur Nederlandse ambassade in Mexico
- "NOM-051: nieuwe etiketteringsvereisten voor voedsel en niet-alcoholische producten op de Mexicaanse markt" door Ana Laura Mercado Cruz, Corporativo IYOL
Inschrijven voor het webinar kan hier
Voor meer informatie:
NL in Business
www.nlinbusiness.com