"Wij kunnen naar huis maar de planten niet"

De COVID-19-pandemie heeft effect op bedrijven in alle sectoren en de tuinbouwsector vormt daarop geen uitzondering. Personeel veilig houden en bedrijfsactiviteiten gaande houden met minder toezicht is erg belangrijk. Argus Controls heeft met een aantal van hun klanten gesproken om te zien hoe zij met de situatie omgingen en hun bedrijfsactiviteiten hebben aangepast in de huidige gezondheidscrisis. 

Colorado, VS
Dalwhinnie, een cannabisteler in Colorado, gebruik het systeem voor voedingsstoflevering van Argus om hun gewassen te voeden. Ze hebben de mogelijkheid gehad om waar nodig op afstand met het systeem te werken en te vertrouwen op de automatische voedings- en irrigatiesystemen terwijl ze met een beperkte bezetting werkten tijdens de pandemie.

Cody Monroe, directeur Research & Development, merkt op dat andere cannabisbedrijven zonder geautomatiseerd en betrouwbaar systeem voor het voeden van hun gewassen moeilijkheden ondervinden omdat ze dit proces handmatig moeten uitvoeren.

Daarnaast deelde hij een verhaal waarom Argus voor hem het verschil maakte. Begin april, midden in de crisis, drong er water in de panelen van de RM-unit, wat effect had op de elektrische componenten en onmiddellijk opgelost moest worden.

Cody nam contact op met Argus en was erg blij met de manier waarop het team hem ondersteunde; hij had contact met een van de twee technische experts die eerder al met hem samenwerkten en hem en zijn systeem al kenden. Met behulp van foto's konden ze het probleem opsporen en met behulp van een aantal reserveonderdelen konden ze de RM-unit repareren en het voltage op afstand testen in het hele systeem. Zo hebben ze ervoor gezorgd dat alle problemen daadwerkelijk opgelost werden.

Alberta, Canada
Een ander voorbeeld is dat van een teler in Alberta, Canada. Hij vertelt dat de mogelijkheid om het bedrijf vanuit thuis te monitoren en te beheren ontzettend bruikbaar is gebleken. "Wij kunnen naar huis, maar de planten niet," zei hij. Hij heeft op afstand gewerkt met de Titan-software als het belangrijkste hulpmiddel voor het uitvoeren van het dagelijks werk. Hij vindt deze manier van werken hetzelfde aanvoelen als vanuit een controlekamer. Verder is er qua service niets veranderd, noch in het contact met Argus tijdens deze uitdagende periode.

North Carolina, VS
In North Carolina heeft David Hoffman, senior directeur Sales & Operations van Hoffman Nurseries, een teler van vaste planten, hun ervaringen gedeeld. Dankzij de veiligheidsmaatregelen als gevolg van de pandemie hebben ze de shifts moeten opdelen, maar over het geheel genomen hebben ze op relatief normale wijze kunnen doorwerken. Hij heeft ook opgemerkt dat de mogelijkheid voor een controlesysteem op afstand erg bruikbaar is geweest. Alhoewel hij nog steeds op de locatie werkzaam is, heeft hij wel wat activiteiten van de faciliteit op afstand bijgehouden. Hij is tevreden over zijn ervaringen. David vertelt ook dat hij vertrouwt op de verschillende bronnen van Argus (nieuwsbrieven, artikelen, video's etc.) die beschikbaar zijn. Daarmee kan hij zijn systeem optimaal inzetten en waardevolle informatie vinden met bruikbare tips voor het teeltproces.

Voor meer informatie:
Argus Control Systems
#101 – 18445 53 Ave.
Surrey, British Columbia
Canada V3S 7A4
T: +1 (604) 538-3531 or 1-800-667-2090 (toll-free in Canada and the USA)
F: +1 (604) 538-4728
argus@arguscontrols.com
www.arguscontrols.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© GroentenNieuws.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven