Productinnovaties spelen altijd een belangrijke rol op de jaarlijkse CPMA-conventie. Hoewel de organisatie haar jaarlijkse evenement dat voor deze week was gepland niet kan houden, heeft ze wel een Virtuele Nieuwe Product Showcase gelanceerd.
Bedrijven die in eerste instantie van plan waren om te exposeren, kregen de gelegenheid om hun nieuwe producten in te dienen. "Wij mochten maximaal vier afbeeldingen of een video indienen voor elk van onze inzendingen," zegt Emily Murracas, directeur marketing van het Canadese Mucci Farms.
"We konden zelf hoge kwaliteit geanimeerde video's produceren, dus we dachten dat dit de meeste impact zou hebben in een digitale omgeving."
De video's van Mucci werden samen met de inzendingen van andere bedrijven op de CPMA-website geplaatst, evenals de sociale kanalen van de organisatie waar keurmeesters van Canadese winkelketens ze konden beoordelen. De nieuwe producten werden in de eerste week van mei beoordeeld en de winnaars zijn op woensdag 13 mei bekend gemaakt (hierover later meer).
'Vingerlange paprika's'
Er zijn vier productcategorieën en Mucci Farms heeft voor elke categorie een inzending ingediend. In de groep Best New Product presenteerde het bedrijf zijn Zingers Shishito Peppers. "Het zijn milde vingerlange paprika's die snel aan populariteit winnen. De paprika's hebben een unieke twist omdat 1 op de 10 pikant is, waardoor het een constant spelletje roulette is."
In de categorie Verpakkingsinnovatie stelde het bedrijf Paper Top Seal-verpakkingen voor. Vorig jaar won Mucci Farms verschillende prijzen voor haar nieuwe kartonnen verpakkingen. "Nu verdubbelen we op het gebied van duurzaamheid met een innovatieve oplossing om de topsealfolie te vervangen door een papieren folie," aldus Murracas. "Als gevolg daarvan is de gehele verpakking, inclusief de PET-tray en de papieren zegel, 100% recyclebaar."
Mucci Farms nieuwe Paper Top Seal verpakking links en rechts Emily Murracas.
In de categorie Snackable worden Teeny Tiny SmucciesTM gelanceerd. Ze zijn een hapklare versie van de bekroonde aardbeien uit de kas van het bedrijf. "Ze hebben dezelfde heerlijke smaak, gekweekt in dezelfde kasomgeving, maar dan kleiner van formaat."
Binnen de categorie Organics werd het product Organic Cucumbers ingediend. "Met de stijgende vraag hebben we dit jaar ons biologische komkommerprogramma aanzienlijk uitgebreid door meer areaal toe te voegen aan onze locatie in Kingsville, Ontario, samen met extra partnerkwekers.""We zijn blij dat de CPMA vooruitgang heeft geboekt met een virtuele New Product Showcase. Ondanks de omstandigheden hebben we het geluk dat we de luxe van technologie hebben, zodat we de sector kunnen laten zien waar we aan gewerkt hebben. We blijven alles doen wat in ons vermogen ligt om onze klanten te voorzien van nieuwe gezonde producten en verpakkingen.
Erkenning voor werknemers in coronatijd
Het grootste deel van ons team werkt vanuit huis en zorgt ervoor dat de zaken zo normaal mogelijk worden voortgezet. "We hebben hier op onze teeltbedrijven en in onze magazijnen heel wat onmisbare arbeiders die ervoor zorgen dat het product met onze hoge graad van zorgvuldigheid wordt geteeld, geplukt en verzonden. We waarderen hoe goed ze zich hebben aangepast aan een aantal nieuwe regels en voorschriften die ons door ambtenaren van de volksgezondheid zijn aanbevolen. En we hebben een aantal stimuleringsprogramma's geïmplementeerd om ze verder te erkennen voor hun toewijding en inzet. Deze unieke tijd heeft iedereen de kans gegeven om het personeel in de frontlinie echt te waarderen en we konden niet trotser zijn op ons team."
Voor meer informatie:
Ajit Saxena
Mucci Farms
+1 519 326 8881
asaxena@muccifarms.com
www.muccifarms.com