Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"We vergroten alle mogelijkheden voor digitale ervaringen"

Alhoewel de situatie met betrekking tot COVID-19 nog niet al te best is in de VS, heeft Freight Farms op dit moment de wind goed in de zeilen. Het team werkt op afstand tijdens de crisis, maar de vraag naar de producten van Freight Farms Greenery blijft toenemen. Het team heeft de doelen voor het eerste en tweede kwartaal van het jaar daarmee overschreden. Brad McNamara, president van Freight Farms: "We worden door veel mensen benaderd omdat ze de urgentie van de voedsellevering zien."

De klanten van het bedrijf reageren op verschillende manieren op de crisis. De meeste kleinzakelijke klanten van Freight Farms hebben snel kunnen schakelen van het leveren aan de horeca direct naar consumenten via bezorgservices en drive-through modellen. Directeur Rick Vanzura zegt dat er veel wordt gesproken over de mate waarin de voedseltoeleveringsketens in het land waren voorbereid op COVID-19. "Deze crisis toont duidelijk aan waar zich urgente problemen bevinden in de toeleveringsketen wereldwijd. We willen bijdragen aan de oplossingen zoveel we kunnen."


De teeltruimte van Freight Farms Greenery

Aanvragen in de afgelopen weken
Caroline Katsiroubas, directeur Marketing & Community Relations, zegt: "Er is een toename in consumenten die onderzoeken hoe ze hun eigen voedsel kunnen telen. Dit duidt op een vergrote interesse in lokale teelt en de behoefte om de toeleveringsketen te verkorten. Mensen onderzoeken ook voedselproductietechnologieën. We zien een behoorlijke toename aan websitebezoekers, evenals inkomende aanvragen."

Het bedrijf ontvangt veel berichten van mensen die geïnteresseerd zijn in het creëren van een betrouwbare voedselbron voor hun gemeenschappen. "Onze kleinzakelijke klanten verkopen hun producten direct aan consumenten in hun lokale gemeenschappen, evenals aan de lokale horeca. Degenen die voor de pandemie erg afhankelijk waren van de horeca, hebben snel moeten schakelen en hun businessmodellen aan moeten passen om consumenten op andere manieren te bereiken. De gemeenschappen hebben hier goed op gereageerd. Ze willen toegang tot verse producten zonder naar de supermarkt te hoeven gaan. Ook willen ze lokale bedrijven ondersteunen en vinden ze het fijn om te weten dat hun voedsel door minder handen is gegaan, alleen die van de telers en henzelf."

Freight Farms gaat nu over op het uitzenden van live video's op social media en het geven van presentaties in webinars om de klanten van Freight Farms in het zonnetje te zetten. Webinars zullen blijvend worden ingezet zodat klanten hun kennis en nieuwe teeltmethodes kunnen tonen. "We breiden onze digitale ervaringen uit voor onze bestaande telers en degenen die interesse hebben in onze teelttechnologie."

De leafy green-machine, opgevolgd door de Greenery

Freight Farms ondersteunt telers 
McNamara: “We ontwikkelen initiatieven om onze gemeenschap van telers wereldwijd en nationaal te ondersteunen. We bieden gratis toegang tot ons IoT-platform Farmhand Connect, zodat ze ook op afstand toegang hebben tot hun teeltactiviteiten. We koppelen via ons netwerk ook telers met een overschot aan non-profitorganisaties die op zoek zijn naar donaties."

Freight Farms heeft ook teams voor service en technische ondersteuning. "We hebben onze klantenservice en technische ondersteuning uitgebreid," zegt Vanzura. "We hebben ook een online platform waar telers tips en tricks met elkaar delen en we ondersteunen de gesprekken daar door de beste werkwijzen voor deze crisis te promoten." "Sommigen moeten omschakelen naar een b2c-model en we willen hen daarbij ondersteunen," zegt Katsiroubas.


Greenery Farmhand van Freight Farms

Ondersteuning door lokale mensen
Katsiroubas: “Een aantal van onze institutionele klanten, zoals de scholen die nu dicht zijn, doneren hun producten aan voedselbanken of non-profitorganisaties die een tekort hebben aan verse producten. Onze klant Saint Joseph's College is doorgegaan met telen en levert hun producten aan de lokale ouderen in de gemeenschap.

Onze klanten hebben de mogelijkheid om voedsel te produceren in een minimaal tijdsbestek en het aanbod aan te passen op waar het nodig is. Ik ben trots op onze telersgemeenschap, omdat ze onze technologie gebruiken om te doen wat nodig is om anderen te helpen in deze crisis," merkt McNamara op. 


Een studentteler van St. Joseph's

Ontwikkelingen
McNamara stelt dat het bedrijf nu alles in het teken heeft gezet van de huidige situatie en de behoefte aan een blijvende productontwikkeling. "Gelukkig is onze toeleveringsketen in een goede staat. Zo kunnen we niet alleen de bestaande klanten ondersteunen, maar ook de nieuwe telers in de komende maanden."

Freight Farms heeft onlangs Jake Felser aangenomen, een specialist in automatisering en robots. Hij is het nieuwe hoofd engineering. "Het is geweldig dat we Jake aan boord hebben. We hebben nu een dreamteam die de ontwikkelingen zullen blijven stimuleren, zeker vanuit het automatiseringsperspectief. We blijven ons continu ontwikkelen en hebben nooit eerder zo'n goede positie gehad."


Freight Farms Greenery calendula

Crispr tomatoes
“We zijn altijd bezig met onderzoek in samenwerking met anderen. Onlangs hebben we samen met Cold Spring Harbor Laboratory onderzocht hoe zaadgenetica en vertical farming samen kunnen werken voor een hogere efficiëntie in de voedselproductie, vooral in beperkte omgevingen. Ons bedrijf werd gebruikt om optimale teeltcondities te creëren zodat de unieke eigenschappen van hun genetisch bewerkte tomatenzaden de kans kregen om tot uiting te komen," zegt McNamara.

De lancering van de Greenery vorig jaar heeft aangetoond dat er 70% meer teeltruimte in de hoogte is op hetzelfde oppervlak van 29,7 m². De flexibiliteit van het interieur in de Greenery ondersteunt een efficiënte teelt van meer dan 500 gewasvariëteiten. Telers kunnen hier hun algehele opbrengst meer verhogen. En met het geïntegreerde IoT-platform Farmhand worden deze bedrijven nog efficiënter."


Containers van Freight Farms Greenery

Investering
In februari heeft het $ 15 miljoen opgehaald voor hun serie B-investeringen, geleid door Ospraie Ag Science. McNamara zegt: "Ospraie Ag Science is een uitstekende investeerder en gericht op landbouwkundige en milieubeschermende wetenschappen. We vinden het belangrijk dat onze missie overeenkomt met die van elke investerende partij. We gebruiken de investeringen om de technologieontwikkelingen naar een hoger niveau te tillen ten behoeve van onze groeiende telersgemeenschap.

De samenwerking met Sodexo was een mijlpaal voor het bedrijf. Door een belangrijke speler te worden in hun voedselprogramma zal de integratie van onze Greenery-farms op schoolcampussen snel toenemen in het land. Dit is een belangrijke tijd voor investeringen in landbouwtechnologie en het stimuleren van voedselproductie op een lokaal niveau."

Voor meer informatie:
Freight Farms
www.freightfarms.com 

Publicatiedatum: