Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nicolas Mazard van Flavour Fields over de Covid-19-pandemie

"Ik geloof dat hier iets goeds uit gaat voortkomen"

Hoe zal het leven er na Covid-19 uit gaan zien? "Ik geloof dat dit jaar de geschiedenisboeken zal halen en dat we zullen praten over het leven vóór en na de coronacrisis," zegt Nicolas Mazard van Flavour Fields, cressenteler gevestigd op Long Island, NY. Het bedrijf, dat nauwe banden heeft met Koppert Cress, kweekt microgreens, die worden gebruikt in culinaire creaties van chef-koks. De microgreens worden in heel Amerika verkocht, maar de meeste afzet vindt plaats in restaurants langs de Amerikaanse oostkust.

Nicolas Mazard in de kas van Flavour Fields op Long Island, NY

Amerikanen geven nooit op
Toen de situatie rond het coronavirus escaleerde, was de horeca in enkele dagen volledig uitgespeeld. Er was geen tijd om na te denken over een oplossing. Aanvankelijk waren de restauranthouders in shock, maar dat duurde niet lang. "Over het algemeen reageren Amerikanen heel snel en vinden ze zichzelf opnieuw uit. Ik bewonder hen, omdat ze altijd opnieuw proberen, ze durven een risico te nemen en ze geven nooit op," zegt Mazard.

Hij is geboren en getogen in Frankrijk en verhuisde in 2006 naar de VS. "Toen we ons bedrijf in 2007 startten, stortte de markt in. Er kwamen echter goede dingen uit voort. Een van de positieve dingen die ik me herinner van de economische crisis van 2007 is dat de culinaire sector in de VS veranderde.

De koks in de VS zitten niet vast aan een bepaald patroon, ze zijn soepeler dan wij Europeanen, die vaak nogal vast zitten aan een bepaalde culinaire cultuur. Dit gaf hen de kans om zich snel te heroriënteren en het veranderde de manier waarop ze kookten. In de restaurantwereld merkten we dat er een duidelijke onderscheid te maken was van de periode voor en na de crisis."

Gezondheid zal centraal staan
"Ik ben ervan overtuigd dat de huidige Covid-19-pandemie zal leiden tot meer aandacht voor gezonde voeding, dat zal centraal staan. Mensen worden uitgedaagd om opnieuw na te denken over wat ze eten. Het zal ook chef-koks dwingen om creatief te worden met gezonde voeding.

Voorafgaand aan deze crisis was superfood bijvoorbeeld voor de meeste mensen iets als een speciaal dieet. Zodra restaurants na de crisis weer opengaan, zal het grote publiek een beter begrip hebben van gezondheid en zullen koks een uitgelezen kans krijgen om gezonde en lekkere gerechten op hun menukaart te zetten.

Nu onze vrijheid beperkt is waarderen we het gezelschap van familie en vrienden nog meer en ik voorzie dat veel mensen staan te springen om weer gezamenlijk uit eten te gaan en te genieten van vooral een gezonde maaltijd."

Lokale ondersteuning
Chef-koks hebben de mogelijkheid om gezond voedsel op tafel te zetten en bepaald voedsel trendy te maken. Mazard hoopt dat de chef-koks meer gaan samenwerken met lokale teeltbedrijven en andere lokale leveranciers zodra de restaurants weer opengaan. "De restaurants in New York kunnen veel meer gebruik maken van wat de teeltbedrijven in de buurt kunnen leveren. Het is zelfs zo dat mensen meestal verbaasd zijn om teeltbedrijven in het oosten van Long Island te zien. Ik hoop echt dat er iets verandert. En laten we ook de distributeurs niet vergeten, die een sleutelrol spelen in de bevoorradingsketen."

Micro Superfood Mix

Superfood
In de afgelopen weken heeft Mazard omzet verloren. Hij probeert echter naar het grote geheel te kijken en positief te blijven. "Onze kassen hier op Long Island zitten bomvol superfood en ik vertrouw erop dat de vraag naar onze microgreens zal toenemen als de crisis voorbij is."

Om consumenten meer vertrouwd te maken met hun product èn om mensen een hart onder de riem te steken, heeft Flavour Fields een mix van vier microgreens samengesteld, die zij doneren aan zorgpersoneel, chauffeurs en kantoorpersoneel. "We willen mensen helpen die ervoor zorgen dat de supply chain draaiende blijft," besluit Mazard. De mix bestaat uit micro broccoli, micro pak choi, micro rucola en micro sakura radijs.

Voor meer informatie:
Nicolas Mazard
Flavour Fields
+1 631 779 3640
nmazard@flavourfields.com
www.flavourfields.com

Publicatiedatum: