Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Marco Bergman, Harvest House:

"Paprikamarkt van hollen en stilstaan naar een stabiele draf"

Tholen - Het paprika-aanbod in Nederland is erg rustig op gang gekomen en lijkt ook niet heel snel in een aanvoer piek te komen, constateert Marco Bergman van Harvest House.

"De vraag is natuurlijk heel wisselend verlopen na alle maatregelen om het coronavirus te bestrijden. Van een redelijk in balans zijnde markt naar een enorme vraagmarkt om - zoals we allemaal hebben kunnen lezen - het hamsteren bij te kunnen houden. Vervolgens een periode van een aantal dagen tot een dikke week een heel stroperige markt. Retailers die eigenlijk “te veel” product hebben aangekocht en daar iets langer over deden om deze aangekochte producten in de winkels te vermarkten. Langer als dat zij en ook wij hadden kunnen voorzien in ieder geval", blikt Marco, terug.

"We merken nu wel dat het lijkt of de vraag van de consumenten door de retailers wat beter ingeschat kan worden als aan het begin van de crisis. Hierdoor ontstaat er weer wat meer rust en is het hollen en stilstaan verworden tot een stabiele draf. Nu gaan we zien wat naast de invloed van het coronavirus, de viering van Pasen in gaat houden en de mogelijke behoefte van retailers die daarmee samenhangt", vervolgt de paprikaverkoper.

"Uiteraard speelt daar ook nog het aanbod van paprika vanuit andere landen, als Spanje een rol. En bovenal, wat kunnen die in andere landen producerende organisaties en coöperaties allemaal nog aan behoeftes invullen. Ook daar zijn de wildste verhalen over te vertellen, maar voor ons geldt dat we hier de boel goed moeten regelen en ons niet afhankelijk moeten weten van wat een ander wel of niet kan", besluit Marco.

Voor meer informatie:
Marco Bergman
Harvest House
Tel:+31 (0) 1 74 519 291
m.bergman@harvesthouse.nl   
www.harvesthouse.nl