Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Marcel Dings in Berry Briljant kettingbrief:

"De toekomst van zachtfruit ziet er goed uit als we doorgaan op de ingeslagen weg"

"De toekomst van zachtfruit ziet er goed uit, indien we doorgaan op de ingeslagen weg: verdere verbetering van rassen wat betreft smaak, plantgezondheid en productie en hiermee de consument voorzien van regionaal en duurzaam geteeld en lekker zachtfruit", aldus Marcel Dings, aardbeienteler en voorzitter van Berry Briljant, in het eerste deel van een serie kettingbrieven op de site van de stichting die de zachtfruitsector in Zuid-Nederland wil promoten. 

Wat betekent de zachtfruitsector voor Zuid-Nederland?
“Zuid-Nederland heeft een sterke kennisniveau van veredeling via vermeerdering naar productie van een breed scala aan zachtfruit. Het klimaat, de mentaliteit van de tuinders en ondernemers en de afstand tot de afzetmarkten maakt dat Zuid-Nederland uitermate geschikt is voor de productie van plantmateriaal en het fruit zelf voor 170.000.000 mensen binnen een straal van 600 km.

In combinatie met de groeiende vraag naar gezonde en lekkere voeding geeft dit een geweldige kans voor deze regio om nog meer op de kaart te zetten als de zachtfruithotspot van Noord-West Europa", vertelt Marcel die de pen doorgeeft aan Janny Trouw. Zij mag zich gaan buigen over de vraag:

In UK en Noorwegen/Zweden is de zachtfruitconsumptie de laatste jaren fors gestegen. In Nederland is de stijging veel beperkter en vooral veroorzaakt door de toegenomen blauwe bessen consumptie. Hoe zorgen we ervoor dat ook de Nederlandse consument meer zachtfruit gaat eten? 

Voor meer informatie:
Berry Promotions                                               www.berrybriljant.nl                                  communicatie@berrybriljant.nl

Publicatiedatum: