BASF gaat voor dertigtal product- en projectlanceringen in tien jaar tijd

BASF heeft vorige week aangekondigd tegen 2029 meer dan dertig projecten te lanceren, waaronder nieuwe zaden en eigenschappen, chemische en biologische gewasbescherming, digitale producten en nieuwe formuleringen die het aanbod verbreden. Dit alles maakt dat BASF een verwacht verkooppotentieel voorziet van meer dan 7,5 miljard euro voor de 'goed gevulde agrarische pijplijn'. 

BASF wil de focus verhogen op geïntegreerde oplossingen voor de agrarische sector, die een evenwicht mogelijk maken tussen land- en tuinbouwproductiviteit, bescherming van het milieu en maatschappelijke behoeften.

11% agrarische omzet voor onderzoek en ontwikkeling
BASF wil de investeringen in onderzoek en ontwikkeling voor land- en tuinbouwoplossingen voortzetten zoals in de afgelopen jaren met een geplande uitgaven in 2020 rond het niveau van vorig jaar. In 2019 heeft het bedrijf € 879 miljoen uitgegeven aan onderzoek en ontwikkeling in de divisie Agricultural Solutions; dit is ongeveer 11% van de omzet voor het segment.

“Ons doel is om praktische oplossingen te vinden die een hogere opbrengst geven, meer weerbaarheid creëren, de CO2-voetafdruk van de landbouw verminderen en de biodiversiteit vergroten", zei Vincent Gros, President van de Agricultural Solutions divisie van BASF. "We hebben een uitstekende pijplijn en investeren continu om producten en oplossingen die zowel de boeren als het milieu ten goede komen."

Scherpere focus in R&D-projecten
De positie van BASF in duurzame landbouw is verkregen door een actieve sturing van het R&D-portfolio en op duurzaamheidscriteria die volledig in alle processen zijn geïntegreerd.

“Onze nieuwe strategie heeft onze focus op innovatie rond specifieke landbouwgewassen versterkt. We passen alle beschikbare wetenschappelijke technologieën toe om duurzame oplossingen te ontwikkelen die voldoen aan economische, ecologische en maatschappelijke behoeften op de lange termijn”, zegt Peter Eckes, President Bioscience Research bij BASF.

Hogere opbrengst en weerbare gewassen
Om aan de landbouwuitdagingen van vandaag te voldoen, is de pijplijn van BASF gericht op nieuwe technologieën en oplossingen voor vier strategische segmenten met hun teeltsystemen:

• soja, maïs, katoen;
• tarwe, koolzaad (koolzaad), zonnebloemen;
• rijst;
• groenten (incl. aardappels en uien) en fruit.

Digitalisering ondersteunt de moderne landbouw
"Telers die digitale producten van BASF gebruiken, die onder het merk Xarvio Digital Farming Solutions op de markt worden gebracht, kunnen met minder natuurlijke hulpbronnen en input een hogere opbrengst behalen."

Met het nieuwste digitale bedrijfsmodel van BASF, Xarvio Healthy Fields, profiteren boeren en tuinders van een transparant perceel- en seizoenspecifiek gewasbeschermingsadvies, verminderde werklast door het uitbesteden van spuit werkzaamheden, live monitoring en een succesgarantie voor hun percelen.

Xarvio digitale producten maken een preciezere toepassing van gewasbeschermingsmiddelen, nutriënten, geautomatiseerde bufferzones en monitoring van biodiversiteit mogelijk. Xarvio Digital Farming Solutions helpen momenteel meer dan 2,5 miljoen agrariërs in meer dan 120 landen om de milieu-impact van de landbouw te verminderen en de voedselproductie over de hele wereld te verbeteren.

Bezoek de website om meer te weten te komen over de pijplijn van BASF in de landbouw.

Voor meer informatie:
BASF

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© GroentenNieuws.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven