Of men het nu leuk vindt of niet, Generatie Y of Millennials, zoals ze vooral bekend staan, heeft een enorme invloed op de AGF-sector. Daarom heeft Top Seeds International een merk voor verse producten ontwikkeld, dat is gebaseerd op het Japanse concept voor een gezonde, evenwichtige levensstijl. Dit merk werd gelanceerd op de onlangs gehouden Fruit Logistica.
Top Seeds International is gespecialiseerd in het onderzoek naar en de marketing van innovatieve hybride groentenrassen. Hun Ikygai-merk komt rechtstreeks voort uit de eisen van de consument. Het werd ontwikkeld door Top Seeds International door middel van een reeks producttesten, die niet alleen werden uitgevoerd op potentiƫle kopers - zij lieten jonge consumenten verschillende tomaten proeven - maar ook door een panel van deskundigen.
'We moeten bijblijven'
"We hebben dit onderzoek uitgevoerd om up-to-date te blijven met de behoeften van de markt", legt Gianni Bernardotto, de CEO van Top Seeds International uit. "We streven ernaar om groentenrassen aan te bieden die niet alleen genetisch resistent zijn tegen een breed scala aan ziekten, maar die ook steeds meer eigenschappen hebben die consumenten graag willen."
Uit dit onderzoek, dat in 2019 werd uitgevoerd, bleek dat er steeds meer behoefte is aan een merk dat niet alleen bestaat uit verse producten, maar dat zich ook richt op smaak en gezondheid en schoonheid en inspiratie. Dit resulteerde in het merk Ikygai.
Drie soorten groenten zijn belangrijk in het portfolio van dit merk - de Yuka-tomaat, Ai-paprika en Umami-tomaat. Ook de verpakking voldoet aan de eisen die de consumenten tijdens de testfase ter sprake hebben gebracht. De eenvoudige, stijlvolle en transparante verpakkingen zijn gemaakt van gerecycled doorzichtig plastic.
De Yuka
De Yuka is een mini-pruimtomaat. Het heeft uniforme trossen oranje vruchten, die 20-25 gram wegen. De Yuka smaakt volgens het bedrijf niet alleen uniek; hij heeft ook een goede houdbaarheid met stevige, licht knapperige vruchten en een hoog Brix-gehalte.
Yuka-tomaten hebben verder een goede ziekteresistentie en de planten zijn zeer productief. "Gebaseerd op de uitgevoerde onderzoeken," zegt Bernardotto, "is de zoetheid aanzienlijk hoger, de smaak fruitiger met minder nasmaak en de textuur steviger."
Het primaire doel van het Ikygai-merk van Top Seeds International is niet alleen exclusiviteit. Ze richten zich ook op innovatie, door ongeveer elke twee jaar hun assortiment uit te breiden met hoogwaardige producten, zoals paprika's, komkommers, meloenen, watermeloenen en uien. Dit internationale fruit- en groentenzadenbedrijf werkt met speciaal geselecteerde telers. Ze verbouwen gewassen in verschillende regio's om ervoor te zorgen dat elk product de juiste kenmerken heeft, zoals smaak. Ikygai richt zich nu voornamelijk op Europa en Japan. Wellicht zullen ze zich in een later stadium ook op de Amerikaanse en Chinese markten gaan begeven.
Voor meer informatie:
www.ikygaifoodwithpurpose.com
www.topseedsinternational.com