Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

‘Kruidenstart-up’ in overgangsfase

Tholen – Hrbs, de Amsterdamse start-up die in 2017 een serviceconcept introduceerde waarbij B2B kruiden, slasoorten en eetbare bloemen in abonnementsvorm aan de man worden gebracht, is volop bezig nieuwe producten en meer diversiteit aan het bestaand assortiment toe te voegen.

“Stap voor stap voegen we nieuwe producten toe, inmiddels ook tomaten, maar ook nog meer kruidensoorten, cressen en eetbare bloemen”, vertelt Tessa Duste, oprichter en CEO van Hrbs.


Voor wie twijfelt: op de kaartjes staat dat de bloemen, onder andere viooltjes, eetbaar zijn.

Denemarken
Nu Hrbs groeit in Nederland (en België) kijkt men ook internationaler, bijvoorbeeld naar Denemarken. “Een land met een enorme ‘foodcultuur’”, aldus Tessa. “Neem maar eens een kijkje in Kopenhagen, de hoofdstad, bijvoorbeeld. Daar zitten heel wat restaurants van hoge kwaliteit met chefs die de consument graag van verse en lokale groenten voorzien.”

Een vergelijkbaar concept als Hrbs kent men in het Scandinavische land nog niet en dus ziet Tessa kansen. “Ook omdat het een erg designgevoelig land is. Ook wij zijn dat met ons ‘teeltmeubilair’ en het klimaat in Denemarken nodigt bovendien ook nog eens uit tot binnen telen.”

Verhaal vertellen
Terwijl aan het assortiment wordt gewerkt (en aan internationalisering), is een andere ‘to do’ voor Hrbs ‘nóg beter communiceren over de duurzaamheid van het concept, bijvoorbeeld vorige maand nog op de horecabeurs Horecava én deze week door aanwezig te zijn, mét een 'wildcard', op het ABN AMRO World Tennis Tournament in Rotterdam. “Wij zouden onze klanten nog veel beter mee kunnen nemen in ons verhaal. Duurzaam, gezond maar vooral ook lekker vers voedsel van om de hoek, daar staan wij voor.”


Horecava 2020

Om dat te laten zien, organiseert Hrbs vier keer per jaar zogenaamde ‘inspiratiesessies’ waarin klanten (cateraars, groothandels maar ook restaurants en hotels) en geïnteresseerden de kans krijgen een kijkje in de ‘Hrbs-keuken’ te nemen. “Wie dat leuk lijkt, kan ons mailen op info@hrbs.com”, sluit Tessa af.

Voor meer informatie:
Hrbs
Tessa Duste
tessa@hrbs.com 
www.hrbs.com