Campagne om meer waardering te creëren voor niet-standaard producten

Zwitserse Boerenbond bevordert directe verkoop van oneffen groenten

In het kader van de campagne 'Save Food, Fight Waste' kunnen stickers voor kromme wortelen, te kleine aardappelen en dergelijke gratis worden besteld bij de Zwitserse Boerenbond (SBV). Het doel is om klanten in de winkel ervan bewust te maken dat ze met hun aankopen de verspilling van voedsel tegengaan. Zo schrijft SBV in een persbericht.

Er zijn ook gratis informatiefolders over het onderwerp. Zelfs op het vomhof.ch platform voor direct marketeers kunnen producten die niet perfect zijn, dienovereenkomstig gemarkeerd worden. De stickers (in twee maten) en flyers kunnen vanaf medio maart besteld worden en het materiaal wordt begin april geleverd.

Alternatieve kopers voor afgekeurde producten
Naast het bevorderen van de directe verkoop van tweede- en derderangs producten, biedt de website voor verantwoorde tuinbouw ook stortplaatsen tegen voedselverspilling.

Bij SBV is er ook een lijst van kopers die goederen accepteren die door anderen worden afgekeurd vanwege kwaliteitsgebreken.

Meer waardering
Het doel van de nationale campagne 'Save Food, Fight Waste' is het verhogen van de waardering van voedsel onder de bevolking. Consumenten moeten erkennen dat voedsel natuurlijk is en er daarom niet altijd perfect uitziet.

Bron: BauernZeitung

 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© GroentenNieuws.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven