Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Tim Newton, BerryWorld

"Door verpakkingsoplossingen op maat willen we onze ecologische voetafdruk verkleinen"

De belangstelling omtrent duurzaamheid is de laatste jaren sterk gegroeid en daarmee ook de focus van BerryWorld. "BerryWorld is ervan overtuigd dat duurzaamheid een natuurlijk onderdeel is van een succesvol bedrijf en streeft er als groep naar om op een ethische, transparante en verantwoorde manier te handelen", aldus het bedrijf. 

“We overwegen continu onze beslissingen en vervolgstappen om zo onze bijdrage te leveren aan een veilige en prettige wereld”, vertelt Tim Newton, Group Technical Director. “Wereldwijd streven we onze missie na om de wereld van het zachtfruit te laten groeien. Hierbij vinden we het noodzakelijk om duurzaamheid in onze dagelijkse routine te integreren. Dit motiveert ons om na te denken over hoe we waarde kunnen creëren op de lange termijn. We doen dit door een balans te vinden tussen wereldwijde groei en een positieve sociale en ecologische impact op de wereld om ons heen".

BerryWorld Group heeft vestigingen in acht landen en focust zich op het definiëren van verschillende doelen op het gebied van duurzaamheid. Hierbij dient het BerryWorld-merk om positieve veranderingen te realiseren. BerryWorld is zich bewust van haar verantwoordelijkheden als bedrijf en neemt daarom actief stappen om plasticverpakkingen te heroverwegen op de diverse markten.

In het Verenigd Koninkrijk zijn alle schalen van BerryWorld 100% recyclebaar en bevatten ze tussen de 50-80% rPET (gerecycled plastic). BerryWorld is voortdurend bezig met het testen en verbeteren van verschillende verpakkingssoorten. Dit om de Britse markt te voorzien van een duurzamere en commercieel uitvoerbare optie, zonder afbreuk te doen aan de voedselkwaliteit of houdbaarheid.  Het doel is om 100% recyclebare verpakkingen te garanderen in 2021, inclusief folie en bubble pads, met een minimum van 80% rPET-content in 2025.

BerryWorld The Netherlands stimuleert duurzame verpakkingsveranderingen binnen de diverse markten, met als streven dat de schalen voor alle klanten een minimum van 80% rPET bevatten in 2020. Terwijl BerryWorld South Africa zich heeft gecommitteerd aan een minimum van 50% rPET in 2020, met een langetermijnvisie om over te schakelen op post-consumer gerecycled (PCR) plastic. 

Dezelfde positieve inspanningen vinden hun weerklank in Frankrijk, waar naast rPET-folie een milieuvriendelijk kartonnen schaal wordt ontwikkeld om zo een 100% recyclebaar aanbod op de Franse markt te bieden. BerryWorld France heeft ook recyclebare dozen gestroomlijnd tot één formaat, wat zal bijdragen tot een efficiëntere distributieketen binnen de retail en groothandel.

In Noord-Amerika is de joint venture partner van BerryWorld, Mastronardi Produce, het eerste versbedrijf dat zich aansluit bij de Sustainable Packaging Coalition. Dit is een groep van toonaangevende bedrijven die geloven in de kracht van de industrie om verpakkingen te verduurzamen. Mastronardi BerryWorld America is continu bezig met het onderzoeken en testen van duurzame verpakkingsmogelijkheden op de markt, waaronder kunststofvrije verpakkingen en composteerbare materialen.

De verpakkingsfocus van BerryWorld houdt niet op bij zachtfruit. Het bedrijf PrepWorld, dat zich bezighoudt met het bereiden van gesneden fruit, heeft het gebruik van plastic bestek teruggebracht van 57 ton naar slechts 7,2 ton per jaar. Daarnaast heeft het bedrijf het plasticverbruik eenvoudig kunnen reduceren door de dikte van de plastic schalen te verminderen. Momenteel focust PrepWorld zich op een biologisch afbreekbare optie. Om dit te laten slagen, dienen ze eerst het recyclinggedrag van de consument in kaart te brengen.

"De expertise van BerryWorld binnen de lokale markten laat zien dat er geen one-size-fits-all oplossing bestaat. We luisteren zowel naar de behoefte van de consument als naar de wensen en eisen van de retailer, zodat we binnen Europa tot ver daarbuiten duurzame en op maat gemaakte verpakkingsmogelijkheden kunnen leveren", concludeert Tim. 

Voor meer informatie:
BerryWorld Europe
Schanseind 16
4921 PM Made
The Netherlands
emma.parsons@berryworld.com  
www.berryworld.com 

Publicatiedatum: