Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

“Eén hap en de consument is verkocht”

“We zochten een smaakvolle cherrytomaat met een goede bite. Omdat Reddery RZ ook los te oogsten is en de tros een mooie vorm heeft, kwamen we snel uit bij deze cherrytomaat. In 2019 teelden we voor het eerst met Reddery RZ en het was meteen een succes”, vertelt Christian Zeiler, algemeen directeur bij tomatenteler Zeiler in Oostenrijk.


Christian Zeiler

Resultaten in de markt
“Reddery RZ onderscheidt zich van andere cherrytomaten in het premiumsegment. Het grote voordeel voor ons als teler is de consistentie in kwaliteit”, vertelt Jamie Moracci, medeoprichter en directeur van Pure Flavor. Deze grote Amerikaanse teler lanceerde het premiummerk ‘RedRoyals’, exclusief met Reddery RZ. Hierbij ervaart Moracci dat de cherrytomaat ook favoriet is bij consumenten: “De consument is meteen verliefd op deze tomaat. Eén hap en ze zijn verkocht”. De aantrekkelijke verpakking en de lekkere smaak zorgt voor herhaling van aankoop, vult Moracci aan. Ook Zeiler voert Reddery RZ voor een eigen merk: “Süße Sophie, zoals de naam al zegt, is de zoetste tomaat in ons assortiment.”


Jamie Moracci

Voordeel voor retail
“We waren blij verrast met de houdbaarheid van Reddery. De vorm, smaak en bite blijft na oogsten goed!”, vertelt Zeiler. Pure Flavor positioneert ‘RedRoyals’ als een cherrytomaat die een waardevolle aanvulling is op elk eetmoment: als snack tussendoor, maar ook in salades, geroosterd of gegrild in je favoriete maaltijd. Met de veelzijdigheid van Reddery RZ kan de cherrytomaat op vele manieren in de markt gepositioneerd worden.

Reddery RZ bij de Fruit Logistica
Wie interesse heeft in Rijk Zwaans nieuwe cherrytomaat kan een bezoek brengen aan de Rijk Zwaan stand op de Fruit Logistica 5-7 februari in Berlijn.

“Op de Fruit Logistica presenteren we Reddery RZ, inclusief een aantal verpakkingsideeën. We gaan graag met partners, retail, handelaren en telers in gesprek om samen na te denken over mogelijkheden met Reddery RZ”, vertelt Johan Vis, Marketing Specialist Tomato bij Rijk Zwaan.

De stand van Rijk Zwaan is te vinden in hal 1.2, D-04. Wil je Johan of een van de andere experts ontmoeten? Laat het weten via: www.rijkzwaan.com/meet-us/fruit-logistica-2020

Ook dit jaar kan je op afspraak het Retail Center in hartje Berlijn bezoeken. Aanmelden kan via: www.rijkzwaan.com/retailcenter

Publicatiedatum: