Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Erwin van der Mark (Van der Mark Ketelonderhoud) vanuit nieuw pand:

“Warme winter maakt regulier ketelonderhoud goed mogelijk”

Tholen – De winter is normaal de periode van rennen en vliegen van de ene storing naar de andere voor ketelmonteurs. Dat is dit jaar niet anders, al zorgt de ‘zomerse winter’ wel voor iets minder storingen en is er juist meer ruimte voor regulier onderhoud, vertelt Erwin van der Mark van Van der Mark Ketelonderhoud vanuit een nieuw bedrijfspand in De Lier.


Het nieuwe pand

In de week voor kerst was de grote verhuizing. Ruim van tevoren was die week geblokt. Het oude pand aan de Vreeburchlaan werd ingeruild voor een groter exemplaar aan de Leemolen, een zichtlocatie pal aan de N223. “Na 25 jaar was de verhuizing hard nodig, omdat we uit ons jasje waren gegroeid”, vertelt Erwin, die samen met zijn broer Hans eigenaar is van het dit jaar 51 jaar oude familiebedrijf.

Voorraad beter op peil
In het nieuwe pand is er meer kantoorruimte, heeft het werkcomfort een upgrade gekregen met de modernste klimaatbeheersingstechnieken en zijn, niet onbelangrijk voor een ketelonderhoudsbedrijf, de bedrijfshal en het magazijn bijna twee keer zo groot. “Door ons grotere magazijn kunnen we de voorraden beter op peil houden en kunnen we makkelijker reserveonderdelen leveren.”

Ketels hoog en droog
In de bedrijfshal valt vooral de bovenloopkraan op, voor wie daar oog voor heeft. “Wij onderhouden regelmatig ketels van grondstoombedrijven. Met deze grote hal kunnen deze ketels makkelijk naar binnen. Hierdoor hoeven onze monteurs deze werkzaamheden niet meer in de buitenlucht uit te voeren en met behulp van de bovenloopkraan kunnen we het onderhoud snel en veilig uitvoeren.”

Wat daarbij helpt, is dat er in de grotere bedrijfshal ook meer ruimte is voor personeel. “Er kunnen meer mensen tegelijkertijd aan een ketel werken en dus kunnen wij sneller werken. In ons oude pand zaten we letterlijk en figuurlijk aan het plafond, terwijl hier zelfs ruimte is voor extra monteurs.”

Meer regulier onderhoud in de winter
Die monteurs zijn ’s winters vooral druk met storingen, zowel in de glastuinbouw, daar waar de oorsprong van het bedrijf ligt, als in de industrie, waar het bedrijf met de jaren ook steeds meer onderhoudswerk is gaan uitvoeren aan ketels.

“Dit jaar zien wij echter wel dat door het warme weer het aantal storingen iets lager ligt en er juist iets meer regulier onderhoud is. Omdat het nog niet zo koud is geweest, zet een teler makkelijk de ketel even uit voor een onderhoudsbeurt of reparatie.”


Erwin met de ketel uit 1914 afgelopen zomer, toen nog volop in onderhoud om later spic en span een prominent plekje in het atrium van het nieuwe pand in te nemen.

Pronkstuk
Het pronkstuk van de nieuwbouwlocatie is een uit 1914 stammende industriële ketel. “Die ketel hebben wij, nog voordat wij zelf definitief verhuisden, naar het nieuwe pand vervoerd. De ketel staat in het atrium tussen onze kantoren en de bedrijfshal.

Hij staat in een uit de kluiten gewassen Venlokasconstructie. Bezoekers komen er binnen en met de ketel kunnen we mooi de sectoren waarin wij werkzaam zijn met elkaar verbinden. Enerzijds de kas vanuit de glastuinbouw en anderzijds de ketel uit de industrie, voor kenners heel herkenbaar. Wij krijgen er mooie reacties op.”

Voor meer informatie:
Van der Mark Ketelonderhoud
www.vandermark.nl 
info@vandermark.nl