Hoe televisie bijdroeg aan de ontwikkeling van de Poolse kruidensector

Acht jaar geleden stonden in Poolse restaurants vooral aardappelgerechten op het menu. Dat veranderde compleet toen shows als Top Chef en MasterChef hun intrede deden op de Poolse televisie. Chef-kok zijn werd ineens een prestigieus beroep. Natalia Lewandowska van Fusion Gusto: "Poolse restaurants genieten nu van hun innovatieve aanpak en verfijnde smaak. Ook zijn er Michelin- en Gault & Millau-gidsen op de markt verschenen." In 2012 startte Natalia met Fusion Gusto, dat kiemgroenten en andere exclusieve producten aan restaurants in het hele land levert.

Aanvankelijk was het bedrijf gespecialiseerd in het leveren aan restaurants in Poznań en Wrocław, maar in de loop van de tijd werd het zijn aanbod naar het hele land uitgebreid. Dit aanbod is in de loop der jaren ook aanzienlijk uitgebreid. Aanvankelijk hadden ze alleen eetbare bloemen en verse kruiden. Als één van de eerste bedrijven in Polen in 2012 is Fusion Gusto begonnen met de distributie van uit Israël geïmporteerde microkruiden. En er kwamen kiemengroenten in meer dan achttien variëteiten in het assortiment. Wat later zijn ze begonnen met het importeren van exotische groenten en fruit die uit de hele wereld worden geïmporteerd. Vorig jaar bouwden ze samen met Israëlische partner 2Bfresh een kas voor hun eigen kiemgroententeelt.

De Sprout Sisters
De nieuwe teeltlocatie in Polen runt Natalia samen met haar zus Beata. Ze runnen een geavanceerde faciliteit voor kiemen om de Poolse markt het hele jaar door te voorzien van kiemgroenten van hoge kwaliteit.

Natalia is nooit teler geweest. "Ik heb geen technologische kennis over telen. We hebben echter specialisten op dit gebied in dienst." Ze legt uit hoe ze samen met 2BFresh het beste van verschillende werelden combineren. "2Bfresh heeft ervaring in telen. Mijn zus is een zeer hardwerkende vrouw en met mijn steun -in de vorm van marktpositie- is het ons doel om te slagen."

Het in de markt zetten van een merk
Natalia's achtergrond in marketing heeft haar geholpen om Fusion Gusto op de kaart te zetten. "Kwesties met betrekking tot het in de markt zetten van mijn eigen merk zijn erg belangrijk voor mij. Naar mijn mening is de kracht van het merk bepalend voor de kwaliteit en de effectiviteit van een bedrijf."

"Het merk Fusion Gusto versterkt consequent zijn positie in de markt en wat mij ook erg gelukkig maakt in ons marktsegment is dat we onder chef-koks herkenbaar zijn en een zeer goede reputatie hebben."

Stap voor stap
Voorlopig zijn ze van plan om zich op de Poolse markt te richten, die volgens Natalia een zeer groot potentieel heeft. "In de toekomst zijn we van plan om de teelt uit te breiden met andere soorten kruiden en willen we onze producten exporteren."

Stap voor stap zullen ze ook hun assortiment uitbreiden. "Ik ben een voorstander van kleine stappen. Onze eerste stap was om te beginnen met het telen van micro-erwten. Gezien de zeer positieve reacties van de markt en de enorme belangstelling voor dit product kijk ik uit naar de toekomst en zijn onze plannen om de teelt ook op dit gebied in de komende jaren uit te breiden," aldus Lewandowska .

Voor meer informatie:
Fusion Gusto
fusiongusto.pl

 

2BFresh
E-mail: yael@taprojects.com
Kantoor: +972-9-8940507
Mobiel: +972-549258478
www.2bfresh.com


Publicatiedatum:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© GroentenNieuws.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven