Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"De tijd dat alles wat nieuw en leuk is zijn weg vindt naar het winkelschap ligt achter ons"

Stoffels Tomaten heeft 'vergevorderde' groeiplannen op tafel liggen

Is de dubbel zo grote stand van Stoffels Tomaten dit jaar op Fruit Logistica een voorbode voor wat komen gaat? "Dat zou wel eens kunnen,” lacht Paul Stoffels. “Er ligt een vergevorderd plan op tafel voor een sterke uitbreiding van de eigen productie. Hoewel we de huid van de beer niet graag verkopen voor hij geschoten is, kan ik wel zeggen dat we de organisatie het afgelopen jaar hebben voorbereid op een mogelijke groei." 


Petra Veldman en Paul Stoffels van Stoffels Tomaten op het Global Tomato Congress in 2019

In de vernieuwde hal 27 op de Fruit Logistica laat de teler weer graag zien wat het allemaal in petto heeft. Stoffels blijft inzetten op specialties, maar heeft naar eigen zeggen ook 'enkele significante smaakverbeteringen op het standaard tomatensegment.' Zo brengt Stoffels een 'smaaktomaat aan de tros' mee.

Onafhankelijk telen
“We blijven in de eerste plaats een onafhankelijke teler,” vervolgt Paul. Hij licht toe dat met het oog op de toekomstplannen afgelopen jaar de organisatie is versterkt met een beter uitgerust verkoopteam, een degelijk HR-beleid en een nieuw gezicht op 'finance'.

"Daarnaast zijn we erg blij met de aanwerving van onze commercieel directeur die de strategische lijnen mee zal uitzetten voor de toekomst. Hij zal het team trekken, maar ook hands on midden in de verkoopactiviteiten staan. Op de beurs stellen wij hem graag voor."

Ondanks alle groeiplannen, blijft het 'gepassioneerd telen van allerhande smaakvolle tomatensoorten' de core business van Stoffels. "We proberen dit te doen door onze kernwaarden smaak, innovatie en duurzaamheid consequent te blijven toepassen."

Retaillandschap 
Bij Stoffels geloven ze dat 2020 een jaar wordt waar innovatie een prominente rol kan spelen in AGF. "Door de stijgende concurrentiedruk in het retaillandschap zal er gezocht moeten worden naar onderscheidend vermogen dat verder gaat dan alleen de goedkoopste prijs. Productinnovatie en het blijven zoeken naar duurzame antwoorden op vragen van de eindgebruiker kan een drijvende kracht zijn voor succes.

Het zal er meer dan ooit op aankomen om de juiste verhouding te vinden tussen prijs, kwaliteit en duurzaamheid. Het samenleggen van informatie tussen partijen is hiervoor erg belangrijk. De tijd dat alles wat nieuw en leuk is zijn weg vindt naar het winkelschap ligt achter ons."

Smaaktomaat aan de tros
“Vorig jaar hebben we enkele succesvolle projecten uitgerold in samenwerking met grote Europese retailspelers. Op onze stand gaan we graag in op onze werkwijze  onder het motto 'We innovate to serve your needs'", vertelt Paul.

"Ook dit jaar hebben we weer een aantal nieuwe variëteiten die mogelijks hier en daar een wenkbrauw zullen doen rijzen en met enkele nieuwe verpakkingsconcepten zetten we het eten van  tomaten toch weer even in een ander daglicht.

We blijven inzetten op specialty variëteiten, maar hebben ook enkele significante smaak verbeteringen op het standaard tomatensegment. Een smaaktomaat aan de tros is zeker het proeven waard. Op afspraak zijn onze nieuwigheden te zien."

Stoffels is als standhouder op de Fruit Logistica te vinden in de nieuwe hal 27, stand D-12.

Voor meer informatie en afspraken voor de beurs:
Stoffels Tomaten
www.stoffels-tomaten.be
sales@stoffels-tomaten.be. 

Publicatiedatum: