Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
'David en Goliath' strijden over merknaam 'mighty' in tomaat

MightyVine en Mastronardi botsen over merknaam

MightyVine, de Amerikaanse kasteler die in Chicago op 9 hectare tomaten teelt, klaagt collegateler Mastronardi Produce uit Ontario aan vanwege het gebruik van het woord 'mighty' in haar merknaam.

MightyVine heeft een rechtszaak aangespannen tegen de Canadese collega wiens tomatenmerk Sunset bij talloze retailers in de VS in de schappen ligt. 

David versus Goliath
MightyVine werd vijf jaar geleden opgericht en beschikt sinds 2016 over een geregistreerd handelsmerk, terwijl Mastronardi in april 2018 pas een handelsmerk voor haar Tiny Mighty-tomaten aan heeft gevraagd. Het bedrijf vraagt Mastronardi te stoppen met de term 'mighty'.

"Zoals gesteld in ons gerechtelijke document is het verwarrend om  MightyVine-tomaten en Tiny Mighty-tomaten naast elkaar in het AGF-schap te zien liggen," zegt Gary Lazarski, directeur van MightyVine. "De afgelopen vijf jaar hebben we hard gewerkt aan het opbouwen van ons merk en we zijn het aan onze investeerders verplicht om dit merk te beschermen," voegt hij eraan toe.

"Het is echt een David versus Goliath-verhaal. Sunset is misschien wel de grootste leverancier van op water geteelde tomaten in Noord-Amerika en beschikt over een areaal van 1.618 hectare. Wij zijn een kleinschalig teelbedrijf dat haar merknaam probeert te beschermen."


MightyVine zegt dat het Mastronardi in juni een brief heeft gestuurd om het bedrijf te sommeren te stoppen met het gebruik van de term 'mighty. Sunset reageerde dat het niet van plan was hier gehoor aan te geven en weigerde volgens Lazarski ook na een tweede brief in september met het gebruik van de term te stoppen. 

Julia Shreve, marketingdirecteur bij Mastronardi Produce: "We menen dat de aanklacht ongegrond is en zullen onze intellectuele eigendomsrechten krachtig verdedigen."

MightyVine, dat werd opgericht in 2015, begon als een 3 hectare tellend kassenproject maar is inmiddels uitgegroeid tot een teelbedrijf van 9 hectare. Het bedrijf is erin geslaagd om haar distributie vanuit de regio Chicago uit te breiden tot aan de Amerikaanse Oostkust. 

 

 

Publicatiedatum: