Tholen – De term groenteman is tegenwoordig meer een geuzennaam dan een beroep. Uit onderzoek van Marktdata.nl blijkt dat ‘groentemannen’ gemiddeld slechts 17 procent van hun omzet uit groenten halen. De tegenwoordige groentewinkel, of liever AGF-speciaalzaak, behaalt de omzet uit een mix van activiteiten. 88 procent van de ondernemers is traiteur en geeft aan complete maaltijden te verkopen. Gemiddeld 16 procent van de omzet van een AGF-speciaalzaak komt uit de verkoop van maaltijden.
Gemiddelde omzetverdeling van een AGF-speciaalzaak, bron Marketingrapport AGF-speciaalzaken 2019
De thema’s gemak, gezond en verantwoord voeren de boventoon in de branche. Het komende jaar verwachten de AGF speciaalzaken een flinke toename van de vraag en aandacht naar milieuvriendelijke, duurzame producten, gemaksvoeding, gezonde producten en kant-en-klare producten. De trend lijkt daarmee een combinatie te zijn van gezond, verantwoord en gemak. Met betrekking tot conserven en kiemgroenten voorziet men per saldo een daling van de vraag, aldus het Marketingrapport AGF speciaalzaken.
Het Marketingrapport AGF speciaalzaken 2019 geeft inzicht in diverse aspecten van AGF speciaalzaken in Nederland. Naast uitvoerige informatie over de branchestructuur, inkoopgedrag en afzetkanalen komen ook media, communicatie en het economisch perspectief aan de orde.
Klik hier om het Marketingrapport AGF speciaalzaken 2019 te bestellen
Voor meer informatie:
Van Es Marketing Services - Marktdata.nl
Willem de Clercqstraat 53
7604 AR Almelo
T: 0546 45 66 62
info@marktdata.nl
www.marktdata.nl