Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Uitzendbureau Tas

Daan Tas start nieuw uitzendbureau voor de glastuinbouw

Tholen - Daan Tas, 26 jaar, is per heden zijn eigen uitzendbureau begonnen. Ambitieus en ook wel spannend, maar hij twijfelt niet aan het welslagen. “Werknemers zijn bij andere uitzendbureaus vaak niet meer dan een nummer en worden op een manier behandeld die niet bevorderlijk is voor de productiviteit en arbeidsvreugde. Maar niet bij mij.”

Idealistisch, zeker, maar Daan paart het aan een flinke berg ervaring in de branche. Hij werkte voorheen als verkoper binnen-/buitendienst en meewerkend voorman bij Kokoplant, toen 1,5 jaar bij een kweker van Zentoo als assistent bedrijfsleider en vervolgens als manager arbeid op de nieuwste locatie van SK Roses. Hij werkte met en gaf leiding aan mensen die vanuit allerlei verschillende uitzendbureaus aangeleverd werden en kent hun dagelijkse besognes. Tegelijkertijd weet hij ook wat u weet, namelijk dat iedereen op zoek is naar goede werkkrachten, dat je als werkgever soms mensen toegestuurd krijgt die simpelweg - qua kennis, inzet en/of om sociaal-culturele redenen - niet gekwalificeerd zijn en dat er zo vaker tekorten ontstaan in het productieproces.

Doel voor ogen
Zonder te wijzen of betweterig alles anders te willen gaan doen, gelooft Daan dat hier antwoorden op te formuleren zijn. “Je moet starten met een duidelijk doel voor ogen, weten waar je kracht ligt en wat er in de markt speelt. Niet per se de allergoedkoopste willen zijn en de focus leggen op hoge productiviteit en een kwalitatief goed eindproduct. Je wordt selectief in je werving. Wanneer er geen geschikte kandidaat is op dat moment, geven wij dat  aan. Je zorgt dat je werknemers perspectief biedt, netjes behandelt, nare situaties voorkomt en vermijdt. En dat je je niet concentreert op dubieuze manieren van geld verdienen, maar op de relatie tussen klant en werknemer.”

Van start
Zo gezegd zo gedaan, nu is het zaak Uitzendbureau Tas concreet handen en voeten te gaan geven. “Natuurlijk, je krijgt maar een kans, het wereldje is klein, verpest het een keer en je hoeft bij de buurman ook niet meer te komen. Alles is op touw gezet, afgelopen week begon de eerste, volgende week de tweede en voor maart heb ik reeds zes mensen gecontracteerd.”

 

Meer informatie vindt u in deze infosheet

Contact:
Daan Tas, Uitzendbureau Tas
LinkedIn
M: +31(0)6 24 73 85 77
E: info@uitzendbureautas.nl