Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Thema's: Voedselverspilling, Duurzaamheid, Social Impact, Technologie en Innovatie

Agri Ladies bijeenkomst op Fruit Logistica

Tijdens de komende Fruit Logistica is er voor de tweede maal een bijeenkomst van Global Women Fresh. Er is gekozen voor vijf thema's: Voedselverspilling, Duurzaamheid, Social Impact, Technologie en Innovatie. Onder de slogan "Moving gender diversity from Conversation to Action" zijn Agri Ladies uitgenodigd om de Global Women Fresh bijeenkomst bij te wonen. De Key note wordt verzorgd door de Australische Michelle Redfern.

Initiatiefnemers van de eerste Global Women Fresh op Fruit Logistica 2019 waren Julie Escobar (Sunworld USA), Viviane Schappo (Apeel Sciences, Chili) en Monica Bratutti (Turners Global Marketing, Australië). Na de aftrap is hard gewerkt aan uitbreiding van het netwerk met Agri Ladies vanuit de hele wereld. Dit heeft geresulteerd in een internationale board of directors, een ontmoeting met de United Nations in Genève, een tweede netwerkbijeenkomst op de Asia Fruit Logistica Hong Kong.

Een logisch gevolg van het wereldwijde netwerk is dat de discussie m.b.t. bijvoorbeeld 'genderequality' in alle werelddelen een ander niveau kent. Uitgangspunt van Global Women Fresh is met elkaar een bijdrage te leveren en het verhogen van de 'feminin touch' die de groente- en fruitsector zeker kan gebruiken.
Nog altijd wordt het merendeel van het aanbod bepaald door mannen, terwijl datzelfde aanbod voor het overgrote deel wordt gekocht door vrouwen. Is dat de perfecte match? Of kan dat beter. In derde landen spelen weer hele andere discussies waarbij vrouwen bijvoorbeeld betere kansen op de arbeidsmarkt moeten krijgen. Maar er is een grote gemene deler:

"Creating positive change in our global community through connecting, inspiring and empowering women in the fresh produce industry." Of zoals co-founder Julie Escobar het omschrijft in een podcast: "If we integrate more women and balance the boardroom, then we can have a huge impact on the environment.”

De feedback van Agri Ladies dat het initiatief een grotere kans van slagen heeft als er inhoudelijke onderwerpen ter sprake komen, is door de organisatie gehoord. In het panel onder andere Adriëlle Dankier, COR van Nature's Pride en verantwoordelijk voor alle commerciële activiteiten, marketing, duurzaamheid en nieuw business. Daarnaast de minister van Agriculture van Catalonië: Teresa Jordà i Roura.

Aanmelden?
Graag uiterlijk 31 januari op Info@globalwomenfresh.com  

Aansluiten bij Global Women Fresh kan via Linked In of door inschrijven voor het ontvangen van de nieuwsbrief via de website.

Op de hoogte blijven van de activiteiten van Agri Ladies Nederland kan door een mail te sturen naar Wilma van den Oever

Publicatiedatum: