Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Plukon en Fresh Care Convenience bundelen krachten in groente en convenience

Plukon Food Group en Staay Food Group hebben vandaag bekend gemaakt dat zij een principeovereenkomst hebben gesloten voor de overname van 51 % van de aandelen van Fresh Care Convenience B.V. in Dronten (FCC) door Plukon.

Plukon is vooral bekend als een grote Europese speler op het gebied van gevogelte maar heeft sinds 10 jaar ook een verse maaltijdenfabriek in Wezep in haar geledingen. De samenwerking met FCC past bij de ambitie van Plukon om verdergaand te willen investeren in kennis van groenteketens en groenteverwerking.

Vanuit de sourcing van grondstoffen, bestaande logistieke kanalen en beschikbare productiecapaciteit zullen de bedrijven elkaar verder gaan versterken. Daarnaast zal met de voorgenomen samenwerking de kwaliteitsborging van groenten en de verwerking hiervan op een hoger niveau gebracht kunnen worden.

Vanuit de product/markt combinaties zijn beider bedrijven zeer complementair. Fresh Care Convenience heeft een sterke positie op de Duitse retailmarkt. Het grootste assortiment bestaat uit vers gesneden groenten, groentemixen en maaltijdsalades. Plukon heeft een intensieve samenwerking met een grote Nederlandse retailer voor convenience maaltijdoplossingen zoals stoommaaltijden, wokschotels en maaltijdsalades.

Na de fabrieksbrand bij Plukon in Wezep in maart 2017 heeft Staay Food Group Plukon geholpen om de leveringen aan klanten te kunnen voorzetten. Hierdoor is de toen al bestaande goede relatie nog verder verbeterd. Beide bedrijven herkennen zich in het hebben van een positieve drive en ondernemerschap. Dit is dan ook de basis waarop de samenwerking verder gestalte zal krijgen, waarbij het voornemen is
dat Plukon uiterlijk binnen 3 jaar tijd de overige 49% van de aandelen gaat verwerven.

Voor meer informatie:
Plukon Food Group b.v.
Gerda Zijlstra, Marketing Manager
Tel: +3138 – 3766637
g.zijlstra@plukon.nl
www.plukon.com 


Staay Food Group
Mark Loojenga, Marketing Manager
mark.loojenga@staayfoodgroup.nl
Tel: +31 6 13808981
www.staayfoodgroup.com

Publicatiedatum: