Blokkavelverkoop aardbeien toegevoegd aan app Coöperatie Hoogstraten

Ook in 2019 heeft Coöperatie Hoogstraten volop ingezet op de klok om méér dan 32.500.000 kg aardbeien in de markt te zetten. Hoewel de klok bij velen het beeld oproept van een oubollig verkoopsysteem kiest Coöperatie Hoogstraten resoluut voor vernieuwing en digitalisering zonder daarbij te raken aan de basisprincipes van het kloksysteem.

Na anderhalf jaar optimaliseren, werd de blokkavelverkoop van de aardbeien dan ook geïntegreerd in een breder digitaal systeem waarin verschillende toepassingen voor zowel producenten als kopers beschikbaar zijn.

De applicaties, direct gelinkt aan de blokkavelverkoop, werden in de Hoogstraten-app verzameld onder het luik “Harmony”. Deze naam werd gekozen als symbool voor de samenwerking van verschillende elementen welk uiteindelijk uitmondt in een harmonieus samenspel dat sterker is dan de optelling van de verschillende onderdelen.

"De toegevoegde waarde die hiermee in de aardbeiverkoop gecreëerd wordt, voor zowel kopers, producenten als het merk Hoogstraten, is onmiskenbaar en in 2020 zal bestudeerd worden in hoeverre deze methodiek toepasbaar is voor andere producten", aldus Coöperatie Hoogstraten.

Harmony: een allesomvattend samenspel
Kopers kunnen aan de klok in het betreffende blok kopen en, indien gewenst, meteen voorkeur uitdrukken. Het uitdrukken van een voorkeur voor een bepaalde producent binnen het blok genereert een meerprijs die direct wordt toegevoegd aan de uitbetaalprijs voor de betrokken producent. Zo worden producenten tastbaar beloond voor hun inspan­ningen op vlak van kwaliteit en verzorging.

Kopers kunnen via dit sys­teem gericht aankopen doen, kiezen voor homogene partijen en boven­dien een beroep doen op digitale hulpmiddelen. De tool die centraal staat in dit hele verhaal is de in eigen beheer ontwikkelde Hoogstraten App. Hiermee is het mogelijk om extra informatie op te vragen over het gewenste product, evoluties te volgen van het beschikbaar aanbod, ver­regaande traceerbaarheid door te voeren en pushberichten te versturen naar producenten zodra zijn product op voorkeur gevraagd wordt.

De blokkavel is volgens Hoogstraten geëvolueerd van een simpele add on bij de klassieke klokverkoop tot een allesomvattende tool met logistieke, verkoopstechnische en digitale functionaliteiten. "Om deze evolutie aan te geven werd het tijd om deze service een eigen naam te geven. Inspelend op enerzijds het coöperatieve aspect, product van verschillende producenten blokken in homogene kwaliteitsklassen, en anderzijds het unieke van het product van iedere afzonderlijke producent, werd geopteerd voor de naam “Harmony”.

In een “harmonie” kan ieder instrument zijn sterke punten uitspelen, op tijd een solo en op tijd een adempauze, maar het resultaat is een melodie die zijn kracht haalt uit het samenspelen van de verschillende instrumenten. De sterkte van een Hoogstraten-blok aardbeien is de homogeniteit van een bepaald volume, wat al jarenlang staat voor een trendsettende prijsvorming. Het aspect kavelverkoop laat kopers en producenten toe om, in dit geheel, specifieke accenten te leggen wat betreft kwaliteit en presentatie. 

"Voor ons merk, Hoogstraten-strawberries, merken we dat deze manier van verkopen aanleiding geeft tot een continue en zich versterkende drang naar kwaliteitsverbetering bij de producenten wat afstraalt op het volledige aanbod. Harmony komt tegemoet aan de wensen van producenten én klanten, kortom een win-winsituatie. Hoogstraten drukt met deze innovatie haar vertrouwen uit in het kloksysteem als centraal verkoopsysteem voor aardbeien", besluit Coöperatie Hoogstraten. 

Voor meer informatie:
Coöperatie Hoogstraten
Loenhoutseweg 59 (Kluis Z.1 - 1050)
2320 Hoogstraten, België
+32 33 40 02 11
sales@hoogstraten.eu  
www.hoogstraten.eu 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven