Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Buitendijk Slaman introduceert de vernieuwde Masterlift C-serie

Veilig met cruise control aan door de kas

Begin 2018 werd bekend dat de Europese regelgeving voor buisrailwagens- en gewasverzorgingswagens zou worden aangescherpt met ingang van eind 2019. Vanaf dat moment is men bij Buitendijk Slaman terug naar de tekentafel gegaan met als resultaat vernieuwde gewasverzorgingswagens in de Masterlift C-serie.

In Nederland rijden er inmiddels al op twee zaadteeltbedrijven de nieuwe gewasverzorgingswagens rond, al ziet Edwin Sol van Buitendijk Slaman de grootste vraag uit het buitenland komen. “Wij zien vooral in Noord- en Zuid-Amerika veel vraag.”

Door de nieuwe regelgeving is het verplicht de gewasverzorgingswagens ook in de hele Europese Unie aan te bieden. “Je ziet daarom nu al dat een groeiend aantal professionele buitenlandse telers direct voor gecertificeerd materiaal kiest.”

Cruise control
De vernieuwde gewasverzorgingswagens moesten uiteraard, net als de bestaande serie, ‘degelijk’ en ‘betrouwbaar’ zijn met bovendien vooral ook gebruikersgemak. Edwin noemt als voorbeeld de cruise control waarmee de gewasverzorgingswagen is uitgerust. “Die heeft als extra functie dat de cruise control automatisch uitschakelt als de teler het middenpad oprijdt.”

Niet nodeloos ingewikkeld
Aanpassingen moesten er komen, maar wel met het liefst zo min mogelijk extra materialen en sensoren. “Je moet het niet nodeloos ingewikkeld willen maken”, vertelt Edwin, “en dat is gelukt. Zo zijn er geen stempels of lastbegrenzers nodig bij de Masterlift met een twee- of drieschaar.”

De Masterlift buisrailwagens zijn door keuringsinstantie SGS getest en gecertificeerd. De testen zijn gedaan volgens de richtlijnen van de hoogwerkersnorm NEN EN280.

Tot slot nog even een lijstje zoals men het ook van de autodealer kent. De Masterlift C-serie wordt standaard geleverd met:

- Cruise control
- Gereedschap bakje
- Entree aan beide zijden
- Voedselveilige verf (poedercoat)
- Claxon
- Rem op de motor
- Turbofunctie
- Kabelbreuk controlesysteem
- Akoestische status(fout)melder
- Eindeloze potmeter (voorkomt defect draaien)
- Brede kunststof flens
- Wielen met extra bescherming tegen het touw

Voor meer informatie:
Buitendijk Slaman
www.buitendijk-slaman.nl 

Edwin Sol
info@buitendijk-slaman.nl 
010-5216377