VLAM presenteert vandaag zijn promotieplannen voor 2020. VLAM is een kruispunt tussen overheid, bedrijfsleven en consument.
"Om impact te creƫren op de binnenlandse markt zien we dat heel concrete inspiratie die een gezond chauvinisme aanwakkert, het beste werkt", constateert VLAM. "We bundelen deze op Lekkervanbijons.be en laten ons hierbij leiden door de seizoenen. We sensibiliseren ook via het onderwijs en lanceren een nieuwe onderwijstool voor leerkrachten uit de derde graad van het lager onderwijs opdat kinderen van jongsaf leren wat lokaal is en wat gezond is."
"We blijven sterk inzetten op marktonderzoek en bevragen de consumenten om de verworven kennis vervolgens door te geven aan het bedrijfsleven. Op die manier ondersteunen we de productie en handel om vraaggericht te werken", aldus VLAM.
"Internationaal professionaliseren we verder. Er worden beurzen, marktstudies, missies georganiseerd, dikwijls met Europese steun. We gaan in overleg met onze sectoren en bedrijfsleiders en bepalen samen de landen en doelen. Waar mogelijk reiken we uit naar de landbouworganisaties, federaties en overheden, bouwend aan een ecosysteem waarin onze productie kan groeien en bloeien."
Het programma 2020 belicht VLAM de plannen in detail met aandacht voor de verschillende product(groepen) die VLAM vertegenwoordigt.
Klik hier voor het jaarprogramma.