De Colruyt Group maakte maandagavond na de beurs de halfjaarcijfers bekend voor het boekjaar 2019-2020. De omzet van de groep steeg met 2,8% tot meer dan 4,7 miljard maar de winst daalde met 5,7% door eenmalige factoren.
De retaildivisie van het bedrijf presteerde goed met een omzetgroei van 2,6% tot 3,9 miljard euro (op vergelijkbare basis met 2%). OKay, Bio-Planet en Cru realiseerden een gezamenlijke omzetgroei van 3,0%. De omzet van de groothandelsdivisie – waaronder ook de winkels vallen van Spar Colruyt Group, Alvo en Mini Market – steeg met 0,9% tot 414 miljoen euro. Het marktaandeel van de winkel steeg van 32,4% naar 32,5%.
Colruyt blijft investeren in e-commerce: de test met de thuislevering van boodschappen in zes gemeenten in de Brusselse rand is een succes en wordt met zes maanden verlengd. De retailer benadrukt ook dat de komst van nieuwe spelers op de markt (lees: Jumbo) niets verandert aan de prijsstrategie. De uitrol van de elektronische prijsetiketten verloopt volgens plan en zal tegen eind 2019 afgerond worden.