Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Omzet voor retaildivisie stijgt met 2,6%, Komst Jumbo verandert niets aan prijsstrategie

Halfjaarcijfers Colruyt Group bekend gemaakt

De Colruyt Group maakte maandagavond na de beurs de halfjaarcijfers bekend voor het boekjaar 2019-2020. De omzet van de groep steeg met 2,8% tot meer dan 4,7 miljard maar de winst daalde met 5,7% door eenmalige factoren.

De retaildivisie van het bedrijf presteerde goed met een omzetgroei van 2,6% tot 3,9 miljard euro (op vergelijkbare basis met 2%). OKay, Bio-Planet en Cru realiseerden een gezamenlijke omzetgroei van 3,0%. De omzet van de groothandelsdivisie – waaronder ook de winkels vallen van Spar Colruyt Group, Alvo en Mini Market – steeg met 0,9% tot 414 miljoen euro. Het marktaandeel van de winkel steeg van 32,4% naar 32,5%.

Colruyt blijft investeren in e-commerce: de test met de thuislevering van boodschappen in zes gemeenten in de Brusselse rand is een succes en wordt met zes maanden verlengd. De retailer benadrukt ook dat de komst van nieuwe spelers op de markt (lees: Jumbo) niets verandert aan de prijsstrategie. De uitrol van de elektronische prijsetiketten verloopt volgens plan en zal tegen eind 2019 afgerond worden.

Klik hier voor het volledige artikel.

Publicatiedatum: